صادرات یک‌هزار و ۲۵۵ قلم کالا از استان اصفهان درسال ۹۸

مدیر کل گمرکات استان اصفهان گفت:یک‌هزار و ۲۵۵ قلم کالا از استان اصفهان در طول سال ۹۸ صادرات انجام شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،به نقل از روابط عمومی گمرکات اصفهان، رسول کوهستانی پزوه مدیرکل گمرکات استان اصفهان سهم این استان از صادرات غیرنفتی کشور پنج درصد برشمرد و اظهار کرد: یک‌هزار و ۲۵۵ قلم کالا از استان اصفهان در طول سال ۹۸ صادرات داشته‌ایم.

او تصریح کرد: عمده صادرات استان اصفهان محصولات و مصنوعات بوده که در واحد‌های تولیدی استان پردازش، فرآوری و تولید شده است.

مدیرکل گمرکات استان اصفهان ادامه داد: مهمترین کالا‌های صادراتی استان اصفهان چدن، آهن و فولاد و مصنوعات آن به ارزش یک میلیارد و ۲۸۴ میلیون دلار با سهم ۴۹ درصد، فرآورده‌های نفتی به ارزش ۵۱۶ میلیون و ۵۰۶ هزار دلار با سهم ۲۰ درصد و محصولات شیمی آلی به ارزش ۱۱۹ میلیون و ۴۸۶ هزار دلار با سهم پنج درصد بوده‌است.

کوهستانی پزوه با اشاره به اینکه به ۹۸ کشور جهان از استان اصفهان در سال ۱۳۹۸ صادرات داشته است، گفت: مهمترین کشور‌های هدف صادراتی استان اصفهان عراق، چین، افغانستان، امارات و پاکستان است و میزان صادرات استان اصفهان به کشور عراق ۶۳۰ میلیون دلار، چین ۳۵۶ میلیون دلار، افغانستان ۲۸۶ میلیون دلار، امارت متحده عربی ۲۱۴ میلیون دلار و پاکستان ۱۵۱ میلیون دلار بوده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.