۱۰۳۰مسافر نوروزی خراسان رضوی، مشکوک به کرونا

مدیرعامل هلال احمر خراسان رضوی گفت: از ۲۵ اسفند پارسال تاکنون در اجرای طرح پایش سلامت مسافران نوروزی، هزار و ۳۰ مسافر مشکوک به علائم کرونا بوده‌اند.

 

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،مجتبی احمدی مدیرعامل هلال احمر خراسان رضوی گفت: پنج پایگاه ارزیابی سلامتی و تب‌سنجی مسافران در ورودی جاده‌های سرخس، کلات و قوچان به مشهد، سه راهی سنگ‌بست و سرخس و عوارضی شهید شوشتری در مبادی وروی مشهد ایجاد شده است.

او ادامه داد: تا کنون ۱۶۴ هزار خودرو مورد ارزیابی پایش سلامت قرار گرفته‌اند و تا این لحظه هزار و ۳۰ مسافر مشکوک به علائم کرونا بوده‌اند که ۴۳۳ نفر از آنان به سیستم ارجاع منتقل شده‌اند.

مدیرعامل هلال احمر استان گفت: البته علائم مشکوک به معنای مثبت شدن تست کرونا این افراد نبوده و تشخیص و تایید علائم کرونا به عهده هلال احمر نیست. کسانی که تب داشته و یا مشکوک به ویروس کرونا بوده‌اند به دانشگاه‌های ۶ گانه خراسان رضوی تحویل داده شده‌اند.

احمدی در خصوص وضعیت سلامت امدادگران گفت: تا کنون دو یا سه مورد مشکوک در میان مجموعه نیرو‌های هلال‌احمر خراسان رضوی داشته‌ایم که علائم آنان برطرف شده است و در میان هیچ یک از نیرو‌ها تا کنون تست مثبت کرونا نداشته‌ایم


۶۹ نفر به دلیل بارش‌های اخیر در خراسان رضوی دچار حادثه شده‌اند

مدیرعامل هلال احمر استان با اشاره به حوادث بارش‌های شدید اخیر خراسان رضوی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته، ۶۹ نفر در ۶ شهرستان خراسان رضوی به دلیل بارش‌های اخیر دچار حادثه شده‌اند. به شهرستان‌هایی که بیشترین میزان بارندگی را داشته‌اند امدادرسانی شده است.

احمدی ادامه داد: اگر سفری صورت نگیرد، ظرفیت‌های عملیاتی به وظایف اصلی دستگاه‌ها معطوف خواهد شد، اما متاسفانه به دلیل رعایت نشدن این موضوع ظرفیت بزرگی از دانشگاه‌های علوم‌پزشکی، شبکه‌های بهداشت، هلال احمر، نیروی انتظامی، پلیس راه و پلیس راهور به بازرسی سلامت مسافران معطوف می‌شود. اگر سفر‌های نوروزی کاهش یابد، وظایف دستگاه‌های مرتبط در این خصوص کاهش خواهد یافت.

او گفت: با توجه به مخاطرات طبیعی در فروردین‌ماه انتظار می‌رود بتوانیم این حوادث را کنترل کنیم تا حوادثی که در استان‌های بوشهر، هرمزگان و کرمان رخ داده در خراسان رضوی به خوبی مدیریت شود.

انتهای پیام//م. م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهسا
۰۱:۴۲ ۰۶ فروردين ۱۳۹۹
خوب نگذارید بیان آمار به چه درد می خوره