شناسایی ۱۷ مورد جدید مبتلا به ویروس کرونا در خراسان جنوبی

۱۷ مورد جدید مبتلا به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در استان شناسایی شد و آمار مبتلایان استان به ۲۱۷ نفر افزایش یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، دکتر مهدیزاده، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت:از این ۱۷ بیمار مبتلا به شناسایی ۱۷ مورد جدید مبتلا به ویروس کرونا در خراسان جنوبیویروس کرونا، ۷ مورد در بیرجند، دو مورد در طبس، ۳ مورد در فردوس و دو مورد در قاین و یک مورد در درمیان، یک مورد در نهبندان و یک مورد در سرایان شناسایی شد و خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته در شهرستان‌های زیرکوه، بشرویه و سربیشه مورد جدیدی گزارش نشده است.

او با بیان اینکه تاکنون ۶۵۸ نمونه آزمایش انجام شده، افزود: از این تعداد در حال حاضر ۲۱۷ مورد مثبت و مبتلا به ویروس کرونا و ۴۴۱ مورد منفی بوده است که از تعداد مبتلایان، ۵۰ بیمار در بیمارستان‌ها بستری هستند و ۱۴۹ نفر ترخیص شدند.

دکتر مهدیزاده با بیان اینکه ۱۸ نفر هم تاکنون در استان فوت کردند، افزود: از این تعداد ۷ فوتی مربوط به بیرجند، ۹ فوتی در طبس، یک فوتی در قاین و یک نفر در فردوس فوت شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه متاسفانه در حال حاضر درداخل استان ویروس در حال انتقال است، گفت: اپیدمی بیماری به سه فاکتور بستگی دارد که رفتار ویروس و شرایط آب و هوایی آن تاکنون در بیماری کرونا شناخته نشده، ولی فاکتور سوم که مربوط به رفتار مردم است می‌توان با مراقبت بیشتر و درخانه ماندن از انتقال ویروس جلوگیری کرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار