معاون دانشگاه علوم پزشکی قم ؛

۲۵۹ هزار قمی در سامانه خودارزیابی علائم بیماری کرونا ثبت نام کردند

محبی گفت:تاکنون ۲۵۹ هزار و ۶۰۲ نفر در سامانه سلامت ثبت‌نام کرده‌اند و خوداظهاری آن‌ها تکمیل‌شده است و دانشگاه علوم پزشکی قم بعد از دانشگاه‌های اصفهان، شهید بهشتی، ایلام، شیراز و زنجان رتبه ششم را دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،سیامک محبی معاون دانشگاه علوم پزشکی قم عصر سه‌شنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد،گفت: طرح بسیج با همکاری سازمان‌های مختلف به‌ویژه آموزش و پرورش در سطح استان در حال انجام است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: از این تعداد، ۳۱ هزار و ۳۹۵ نفر توسط مراکز بهداشت نیازمند پیگیری و ۷ هزار و ۲۲۳ نفر هم نیازمند پیگیری فوری بودند که مراقبین سلامت باید با آن‌ها تماس می‌گرفتند و طبق اولویت نیازمند پیگیری فوری، پیگیری و همین‌طور افرادی که هیچ‌گونه علامتی نداشتند، تماس گرفته و وضعیت سلامتی آن‌ها را تحت مراقبت قرار می‌دهند.

محبی ادامه داد: تاکنون ۲۵۹ هزار و ۶۰۲ نفر در سامانه سلامت ثبت‌نام کرده‌اند و خوداظهاری آن‌ها تکمیل‌شده است و دانشگاه علوم پزشکی قم بعد از دانشگاه‌های اصفهان، شهید بهشتی، ایلام، شیراز و زنجان رتبه ششم را دارد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: فرد اطلاعات خود را در سامانه سلامت ثبت می‌کند و متناسب با اطلاعات ثبت‌شده مراقب سلامت با وی تماس تلفنی می‌گیرد و سوالات را بر اساس علامت‌های بیماری از او می‌پرسد، بر اساس پروتکل‌های وزارت بهداشت، اگر علامتی نداشته باشد آموزش صرف به آن‌ها داده می‌شود و در صورت داشتن علامت، متناسب با میزان و تعداد علامت‌ها به مراکز ۱۶ ساعته فعال در سطح استان ارجاع داده می‌شوند.

محبی با اشاره به این‌که از این تعداد ۱۲۱ هزار و ۳۶۶ نفر مورد غربالگری قرارگرفته‌اند، عنوان کرد: با توجه به جمعیت یک‌میلیون و ۳۲۷ هزارنفری که در سامانه سلامت داریم ۹ و ۱۴ صدم درصد غربالگری شده‌اند و اگر بتوانیم این عدد را به ده برسانیم جزو استان‌هایی هستیم که وارد نشان سبز شده‌ایم.

او با اشاره به ارجاع افراد بعد از ثبت نام بیان کرد: اگر فردی نیاز به ارجاع فوری داشته باشد به بیمارستان ارجاع داده می‌شود و اگر نیازمند درمان سرپایی باشد، دارویش را دریافت و به منزل برمی‌گردد و مراقب سلامت به مدت ۱۴ روز با وی تماس گرفته و وضعیت سلامتی او را تحت مراقبت قرار می‌دهد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم به بیان تعداد فعالیت‌هایی که از روز دوم فروردین انجام شده پرداخت و گفت: روز گذشته تمام پرسنل بهداشت سرکار حاضر بودند و خدمات غربالگری را انجام می‌دادند، همچنین در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی قم جزو دانشگاه‌هایی بوده که بیشترین حجم ارائه خدمت را داشته است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ساینا
۲۳:۳۴ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
بد نبود
آخرین اخبار