راه‌اندازی ۱۲ کارگاه تولید ماسک توسط بانوان بسیجی در زرند

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه زرند گفت: درحال حاضر ۱۲ کارگاه تولید ماسک بهداشتی و مرغوب در متاطق بهشت وحدت، سیریز، یزدان‌آباد و شهر زرند راه‌اندازی شده است.

راه‌اندازی ۱۲ کارگاه تولید ماسک توسط بانوان بسیجی در زرندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سرهنگ اکبر کردی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه زرند گفت: در راستای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در شهرستان زرند، قرارگاه زیستی این ناحیه، پیگیری‌های لازم را برای راه‌اندازی کارگاه‌های خیاطی که در بحث تولید پوشاک فعال بودند با همکاری مرکز بهداشت، شورا‌های اسلامی و حضور فعال رده‌های مقاومت این ناحیه و خیران، برای تولید ماسک پای کار آمدند.

فرمانده سپاه شهرستان زرند در ادامه افزود : درحال حاضر ۱۲ کارگاه تولید ماسک بهداشتی ومرغوب در متاطق بهشت وحدت، سیریز، یزدان‌آباد و شهر زرند راه‌اندازی و روزانه بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ عدد ماسک را تولید و در اختیار مراکز درمانی و بهداشتی و اقشار کم درآمد توزیع می‌کنند.

او بیان داشت: حدود ۱۵۰ نفر از خواهران بسیجی با استفاده از ۱۰۰ دستگاه چرخ خیاطی به‌صورت جهادی برای تولید ماسک درتلاش هستند و در حال رایزنی هستیم که کارگاه‌های تولید ماسک را افزایش دهیم و بتوانیم روزانه بیش از ۱۵ هزار ماسک را تولید و در اختیار مراکز درمانی و بهداشتی و مردم قرار دهیم که یکی از مشکلات موجود تهیه پارچه ومواد اولیه است.

سرهنگ کردی از آمادگی کامل این ناحیه از روز اول برای مقابله با ویروس کرونا خبر داد و تصریح کرد: نیرو‌های سپاه و بسیج همان‌طوری که در دیگر شرایط و بحرانی در کنار مردم و هموطنان‌مان بوده‌اند، امروز نیز در این شرایط بحرانی از آمادگی کاملی برای مقابله با ویروس کرونا برخوردار بوده و در کنار سایر دستگاه‌های اجرایی خدمات‌رسانی جهادی می‌کنند.

او در ادامه از اختصاص سالن حسینیه ثارالله سپاه زرند برای دوران نقاهت بیماران کرونایی ترخیص‌شده از بیمارستان تامین اجتماعی خبر داد و گفت: در صورت بروز شرایط بحرانی آماده خدمت‌رسانی به این بیماران خواهیم بود.

او از همه ادارات، نهادها، خیران و کسانی که برای مقابله با این ویروس تلاش می‌کنند، به‌ویژه پزشکان، پرستاران و کادر درمانی که در خط اول مبارزه با این ویروس هستند، تشکر کرد.

علی صادق زاده فرماندار زرند هم با قدردانی از مشارکت بسیجیان در اقدام جهادی تولید ماسک و همچنین ضد عفونی کردن معابر و ... این شهرستان اظهار امیدواری کرد: مردم فهیم و همیشه در صحنه با رعایت توصیه‌های بهداشتی و در خانه ماندن ویروس کرونا را شکست بدهند و همواره نقش بسزایی در کاهش انتقال ویروس کرونا ایفا نمایند

فاطمه فاضلی مسئول کارگاه تولید ماسک گفت: هدف از نامگذاری این کارگاه به نام شهدای مدافع سلامت، تجلیل از تلاشگران و شهدای مدافع سلامت است و این کوچکترین کاری است که ما در مقابل شهداء، خصوصا شهدای مدافع سلامت انجام می‌دهیم.

او افزود: ۲۰ نفراز خواهران بسیجی از ساعت ۸ صبح تا ۱۸ در این کارگاه فعال هستند و روزانه ۵۰۰ عدد ماسک سه لایه مرغوب و قابل شست‌وشو را تولید و بنا داریم تا چند روز آینده با افزایش چرخ خیاطی این رقم را به روزی یک هزار عدد ماسک برسانیم و در اختیار مراکز درمانی قراردهیم.

فاضلی ادامه داد: در کنار تولید ماسک، دوخت لباس یکبارمصرف بیمارستانی برای مراکز درمانی را در دستور کار داریم تا بتوانیم نیاز مراکز درمانی شهرستان را برآورده کنیم.

محمدرضا حسین‌زاده فرمانده حوزه ابوالفضل (ع) ناحیه زرند اظهار کرد: در کنار راه‌اندازی کارگاه تولید ماسک با همکاری گروه فرهنگی انصارالشهداء و بسیجیان این حوزه تاکنون کار ضد عفونی معابر و اماکن شهرستان زرند را به‌صورت مداوم در دستور کار خود قراردادند.

او گفت: با همکاری شهرداری و بسیجیان کار ضدعفونی بازار، اماکن، ایستگاه‌های خط واحد، مغازه‌ها، پارک‌های بازی و همه معابر شهر زرند گندزدایی و ضدعفونی شد و این کار تا ریشه‌کن شدن این ویروس ادامه دارد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار