استاندار مرکزی اخطار داد؛

فروشگاه‌های غیرضرور دایر در استان مرکزی پلمب می‌شوند

استاندار مرکزی گفت: فروشگاه‌های غیرضرور که اقدام به بستن واحد خود نکرده اند پلمب می‌شوند.

فروشگاه‌های غیرضرور دایر در استان مرکزی پلمب می‌شوند به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،سید علی آقازاده استاندار مرکزی با بیان اینکه که اصناف در راستای کمک به کاهش شیوع ویروس کرونا، در این مدت بسیار همراهی کردند و همراهی و همکاری آن‌ها جای تقدیر و تشکر دارد گفت:  آخرین اخطار‌ها به فروشگاه‌های غیرضرور که اقدام به بستن واحد خود نکردند داده شده و به صورت قاطعانه اقدام به پلمب فروشگاه‌های غیرضروری که دایر هستند، خواهیم کرد.

آقازاده افزود: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا اصناف غیرضرور باید تا ۱۵ فرودین ماه تعطیل باشد که در استان مرکزی بازار، مراکز تجاری بزرگ و اصناف غیرضرور را شامل می‌شود و نظارت‌هادر این راستا باید با جدیت اعمال شود.

او اضافه کرد: دستگاه‌های اجرایی استان مرکزی هم باید شمار نیرو‌های خود را تا پانزدهم فروردین ماه در روز‌های کاری، حداقل ۵۰ درصد کاهش دهند و این کاهش نیرو باید به شرطی باشد که به وظایف قانونی لطمه‌ای وارد نشوند و فرمانداران باید بر این مصوبه نظارت دقیق داشته باشند.

استاندار مرکزی بیان کرد: ساعت اداری کاری ادارات تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا است و هرگونه تغییر اطلاع‌رسانی می‌شود و ادارات استان مرکزی باید از ۵ تا ۱۵ فروردین ماه مانند شیوه روز‌های انتهایی سال قبل عمل کنند.

او ادامه داد: کنترل مبادی ورودی و خروجی به استان مرکزی باید با جدیت تمام دنبال شود و فرمانداران در این خصوص وظایف خود را به خوبی انجام دهند.

ّآقازاده افزود: در بحث تعداد بیماران کرونایی در استان‌ها ما معمولا ششم وهفتم کشور بودیم که با تلاش‌های انجام شده وضعیت بهتر شده و هشتم کشور شدیم و این موفقیت با همکاری و همراهی مردم، مسئو لان، کادر درمانی، سازمان‌های مردم نهاد، اصناف، قرارگاه پدافند زیستی استان حاصل شده و اگر این همکاری‌ها استمرار پیدا کند شرایط بهتری را در هفته‌های آتی خواهیم داشت.

او تصریح کرد: آمار‌ها نشان دهنده بهبود نسبی شرایط در استان مرکزی است و ۶۲ درصد بیماران قطعی کرونایی بهبود پیدا کرده و ترخیص و به منزل رفته اند و حدود ۱۰۶ نفر را هم در منازل قرنطینه و تحت نظر داریم.

استاندار مرکزی اظهار کرد: متاسفانه و یا خوشبختانه نقاهتگاه‌های ما مورد استقبال افراد برای قرنطینه قرار نگرفته و خانواده‌ها دوست دارند دوران قرنطینه را در منازل بگذرانندکه به نظر ما هم این خیلی بهتر است، اما ما آمادگی رسیدگی به این عزیزان در نقاهتگاه‌ها را داریم.

او با اشاره به ارتقاء رتبه استان مرکزی در بحث کرونا بیان کرد: استان مرکزی دومین استان کشور بود که با این بیماری درگیر شد و تا سه روز پیش ما از نظر سرانه جمعیت سومین استان درگیر کشور بودیم و امروز که پنجم فروردین است ما رتبه چهارم کشور هستیم و یک رتبه بهبود پیدا کردیم.

آقازاده با اشاره به اینکه بیش از نیمی از جمعیت استان مرکزی غربالگری شده است و این روند ادامه دارد و این موضوع باعث می‌شود در روز‌های آینده شاهد افزایش تعداد مبتلایان به کرونا باشیم از مردم درخواست کرد وقتی از سرشماره ۴۰۳۰ تماس گرفته می‌شود، پاسخ دهند و صادقانه علائم خود را بیان کنند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.