توضیحات رئیس اداره بهداشت نیروی زمینی ارتش درباره امکانات بیمارستان ۲۰۰۰ تخت‌خوابی تهران

رئیس اداره بهداشت، امداد و درمان نیروی زمینی ارتش جزئیاتی از امکانات و نحوه فعالیت بیمارستان ۲۰۰۰ تخت‌خوابی این نیرو در تهران ارائه داد.

توضیحات رئیس اداره بهداشت نیروی زمینی ارتش درباره امکانات بیمارستان ۲۰۰۰ تخت‌خوابی تهرانبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سرتیپ دوم پزشک بهزاد موذنی رئیس اداره بهداشت امداد و درمان نیروی زمینی ارتش(نزاجا) صبح چهارشنبه در مراسم افتتاح مجتمع بیمارستانی و نقاهتگاه دو هزار تختخوابی شهید دکتر هجرتی نزاجا اظهار کرد: هدف از تشکیل این مجتمع بیمارستانی و نقاهتگاه این است که طول زمان بستری شدن بیمارانی که به علت کرونا در بیمارستان بستری بودند را، در صورت تکمیل ظرفیت بیمارستان ها، برای ادامه درمان به نقاهتگاه بیاوریم و در این نقاهتگاه دوره کمون را طی کنند و اگر خدای نکرده مجدداً مشکل پیدا کردند و با مشکلات تنفسی و تشدید بیماری مواجه شدند، بتوانیم در بیمارستانی که در اینجا طراحی کردیم، اقدامات درمانی را انجام دهیم.

او با اشاره به روند پذیرش بیماران در این بیمارستان گفت: در بدو ورود به بیمارستان، پس از پذیرش بیماران، آنها به بخش های مرتبط معرفی می شوند و متناسب با پرونده ای که تشکیل می دهند امکانات انفرادی از جمله روتختی و روبالشی، لباس بیمار دمپایی و وسایل شخصی در اختیار بیماران قرار می‌گیرد و در نهایت بیمار پس از شناختن پرستار و نیروی خدماتی خود در بخش بیتری می‌شود.

رئیس اداره بهداشت امداد و درمان نزاجا خاطرنشان کرد: در این مجتمع بیمارستانی محلی مشخص شده که در آن غذا به صورت گرم طبخ می شود و همکاران من در کنترل مواد غذایی و بهداشتی محل طبخ غذا را کنترل می‌کنند و پس از تایید غذا را به صورت گرم در اختیار بیماران قرار می‌گیرد.

امیر موذنی گفت: در این مجتمع بیمارستانی تمام امکانات بیمارستانی شامل icu، بخش بستری، اتاق عمل و خدمات دندانپزشکی و همچنین بهداشت روان و بهداشت محیط پیش‌بینی شده است. همچنین این امکان پیش‌بینی شده تا پزشکان مستقر در این مجتمع بیمارستانی برای مشاوره و راهنمایی با پزشکان متخصص در اقصی نقاط کشور ارتباط برقرار کنند.

او با بیان اینکه «این مجتمع نقاهتگاهی تا ۳۰۰۰ تخت قابل افزایش است»، افزود: بخش رادیولوژی و همچنین آزمایشگاه در مجتمع بیمارستانی شهید دکتر هجرتی نیروی زمینی ارتش پیش‌بینی شده است.

رئیس اداره بهداشت امداد و درمان نزاجا در پایان اظهار کرد: نیروهای انسانی نیروهای تخصصی پزشکی پرستاری متخصصین مختلف همه آماده شده اند و چیدمان لازم انجام شده است تا ان‌شاءالله بتوانیم به نحو احسن در زمینه مقابله با ویروس کرونا انجام وظیفه کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۹:۳۵ ۰۶ فروردين ۱۳۹۹
یه سالن با 2000 تا تخت؟
فاصله بین تخت ها؟تهویه؟سر و صدا؟ جداسازی؟ نور بالای تخت ها؟رفت و امد بین تخت ها؟....این استاندارده الان؟
آخرین اخبار