ویروس کرونا مهمان ناخوانده روز طبیعت

بسیاری از افراد برای روز طبعیت برنامه ریخته بودند تا در دامان طبیعت از اوقات خود لذت ببرند که متاسفانه با حضور ویروس کرونا در اجرای این برنامه‌ها خلل ایجاد شد.

ویروس کرونا مهمان ناخوانده روز طبیعتبه گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،سیزدهم فروردین هرسال به نام روز طبیعت نامیده می‌شود، روزی که به آن روز آشتی با طبیعت نیز گفته می‌شود.
سیزده به در سنتی دیرینه از جشن‌های باستانی در قدیم است، در این روز که آخرین روز تعطیلات عید محسوب می‌شود، افراد برای آشتی با طبیعت به دل طبیعت می‌روند و در کنار خانواده در این روز از طبیعت لذت می برند.

درست است که این روز به نام روز طبیعت نامیده شده است و در این روز باید از محیط زیست و طبیعت حفاظت کرد، اما افراد به هنگامیکه در حال خوش گذرانی در دامان طبیعت هستند معمولا، با ریختن زباله، آتش روشن کردن که سبب آسیب به طبیعت می‌شود، آزار و اذیت حیوانات، ایجاد آلودگی‌های صوتی، استفاده و رهاسازی ظروف پلاستیکی و ... باعث تخریب محیط زیست می‌شوند.

امسال نیز خیلی از افراد قبل از فرارسیدن سال نو و قبل از شیوع حداکثری ویروس کرونا برای تعطیلات خود در نوروز و روز طبیعت (سیزده به در) برنامه ریزی کرده بودند.

روزی که قرار بوده است افراد به طبیعت بروند و ساعت خوشی برای خود و خانواده شان رقم بزنند، اما امسال با شرایط پیش آمده و حضور مهمان ناخوانده ویروس کرونا در بین مردم شرایط متفاوت‌تر از هر سال خواهد بود.

این روز‌ها با شیوع ویروس کرونا متاسفانه عده زیادی از افراد پسماند‌های عفونی و پلاستیکی مانند دستکش، ماسک و ... را بدون آنکه در کیسه‌های جداگانه آن‌ها را جداسازی کنند، آن‌ها را رها می‌کنند که این مسئله سبب افزایش شیوع این ویروس و مبتلا شدند افراد خواهد شد.

در خصوص همین موضوع محمدرضا محبوب فر کارشناس محیط زیست در گفتگو با خبرنگار  حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و ابتلا تعداد زیادی ازشهروندان به این ویروس میزان پسماند‌های خانگی و زباله‌های عفونی دو برابر شده است.

او در ادامه بیان کرد: این ویروس سبب افزایش پسماند‌های ناشی از اقلام یکبار مصرف مانند ماسک، دستکش و دستمال کاغذی و غیر شده است.

این کارشناس محیط زیست با اشاره به اینکه پخش این پسماند‌ها در سطح خانه سبب انتشار آلودگی می‌شود، اظهار کرد: نیاز است تا شهروندان با رعایت نکات بهداشتی این زباله‌ها را به طور جداگانه در کیسه‌های کاغذی قرار دهند، زیرا قرار دادن این پسماند‌ها در کنار سایز زباله‌ها سبب انتشار این ویروس می‌شود.

محبوب فر با اشاره به اینکه وضعیت در کشور اضطراری و قرمز است، تصریح کرد: این پسماند‌ها و زباله‌ها چنانچه در کیسه‌های جداگانه قرار نگیرد سبب آلودگی محیط زیست و تشدید ویروس کرونا می‌شود.

حالا که روز طبیعت امسال با حضور این ویروس توامان شده، نیاز است که افراد در روز طبیعت به پارک، بوستان و جنگل نروند و از دورهمی‌های فامیلی و دوستانه خودداری کنند و توصیه می‌شود افراد برای جلوگیری از ابتلا به این ویروس در خانه بمانند و از ساعات و اوقات خود در روز پایانی تعطیلات عید نوروز در کنار خانواده بهترین استفاده را داشته باشند.

انتهای پیام/

برچسب ها: محیط زیست ، روز طبیعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار