فعالیت بیش از ۲ هزار نفر جهت مقابله با کرونا در همدان

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان از فعالیت ۲ هزار و ۶۷۱ جهت مقابله با شیوع بیماری کرونا در این استان خبر داد.

فعالیت بیش از ۲ هزار و ۶۷۱ جهت مقابله با شیوع بیماری کرونابه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سرهنگ علی قره باغی مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان گفت: در این راستا ۲۱۸ گروه جهادی درمانی و بهداشتی و عمومی با حضور ۲ هزار و ۶۷۱ نفر بکارگیری شده است.

او  با اشاره به اقدامات انجام شده توسط بسیج سازندگی استان همدان برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، بیان کرد: ضدعفونی مساجد، اماکن مذهبی و مدارس به تعداد ۸۸۳ باب از جمله اقدامات این سازمان بوده است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با بیان اینکه ضدعفونی معابر و اماکن عمومی به تعداد ۳ هزار و ۶۱۲ نقطه صورت گرفت، افزود: توزیع اقلام بهداشتی ۴۳ هزار و ۸۶۰ بسته، توزیع ماسک و دستکش ۸۴ هزار و ۸۷۲ عدد، توزیع مواد ضدعفونی ۳۴ هزار و ۱۱۰ لیتر از دیگر اقدامات بوده است.

قره باغی گفت: همچنین در این راستا ۲۱۸ گروه جهادی درمانی و بهداشتی و عمومی با حضور ۲ هزار و ۶۷۱ نفر بکارگیری شده است.

او با اشاره به تهیه و توزیع بروشور آموزشی به تعداد ۴۰ هزار و ۹۹۵ مورد گفت: آموزش چهره به چهره عمومی نیز به تعداد ۲۰ هزار و ۲۰۸ نفر انجام شد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان  با اشاره به فعال‌سازی ۲۹ کارگاه تولید ماسک عنوان کرد: تولید ۶۰ هزار و ۱۵۰ عدد ماسک نیز از اقدامات صورت گرفته است.

قره باغی به بیان سایر اقدامات شاخص این سازمان پرداخت و ابراز داشت: با همکاری گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی و محلات با شهرداری نیز برای ضدعفونی کردن اماکن عمومی سطح شهر اقدام شد.

او گفت: نصب بنر آگاه‌سازی در روستا‌های شهرستان، دریافت مجوز از سازمان غذا و دارو برای تولید الکل ۹۶ درصد توسط گروه‌های جهادی در دانشگاه بوعلی سینا، هماهنگی با دانشگاه‌های استان برای تولید الکل در آزمایشگاه‌های شیمی با همکاری هیئت علمی گروه شیمی دانشگاه‌ها از اقدامات این سازمان است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان بیان کرد: هماهنگی با چند کارگاه برای تولید ماسک در صورت تأمین مواد اولیه، برپایی ایستگاه امدادرسانی کرونا با همکاری هلال احمر، توزیع پک‌های بهداشتی به نانوایی‌ها و ضدعفونی اماکن عمومی، توزیع آب ژاول و مواد ضدعفونی کننده و ماسک بین مردم با همکاری بسیج مداحان تویسرکان از دیگر فعالیت‌ها بود.

قره باغی ادامه داد: سه گروه جهادی نیز برای کمک به مقابله با کرونا با همکاری بسیج مداحان، نصب بنر در اماکن عمومی و مراقبت از بیماران و بهبودیافتگان تشکیل شد.

او اضافه کرد: جلسه توجیهی برای سفیران سلامت و گروه‌های جهادی در خصوص پیشگیری و مبارزه با کرونا با حضور رئیس و پرستاران بیمارستان بعثت برگزار شد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با اشاره به شناسایی ۲۰۰ نفر از بسیجیان برای آموزش و کمک به شبکه بهداست و سازماندهی آن‌ها، افزود: در اختیار قرار دادن پایه بنر‌های بسیج به دهیاران برای نصب بنر‌های آگاه‌سازی در سطح شهر و روستا‌ها نیز انجام شد.

قره‌باغی افزود: تهیه و توزیع یک هزار ۳۴۳ بسته موادغذایی در قالب سبد کالا شامل برنج، روغن، گوشت، مرغ ، جمع‌آوری کمک‌های مردمی بین پایگاه‌های مقاومت برای تهیه و توزیع ماسک رایگان بین مردم، فعال شدن قرارگاه‌های فرهنگی پایگاه‌های بسیج نیز از دیگر فعالیت‌ها بود.

او بیان کرد: توزیع مواد شوینده و ضدعفونی کننده توسط برخی از خانواده‌های متوفی به جای مراسم ترحیم بین مردم و جایگزین آن با هزینه خیرات اموات، خرید سم‌پاش توسط خیرین برای پایگاه مقاومت و گروه‌های جهادی، برگزاری شیفت ایثار در شرکت‌ها و کارخانه‌ها نیزاز اقدامات سازمان بسیج سازندگی سپاه استان در راستای مقابله با شیوع بیماری کرونا بود.

منبع: بسیج

انتهای پیام/ص.ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بهروز
۲۱:۱۰ ۰۶ فروردين ۱۳۹۹
من امروز در داخل محله خضر انبوه مردم را دیدم که یک درصد کمتر از ماههای قبل نبودند تمام مغاره ها باز بود.از شما میپرسم بغالی که مجموع اجناس موجود در مغازه اش یک میلیون تومان نمیشود چه ربطی به سوپر مارکت دارد که باید تعطیل نباشد .وتوجه اینکه اغلب این بغالی ها پیر مرد با پیر زن هستند که خیلی زیاد در معرض خطرند