غربالگری بیش‌از ۲۲۶ هزار نفر در ورودی شهر‌های سیستان و بلوچستان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: نیرو‌های جمعیت هلال احمر تاکنون ۲۲۶ هزار و ۲۱ نفر را در طرح غربالگری و تب سنجی ویروس کرونا در مبادی ورودی ۱۴ شهرستان این استان مورد پایش قرار دادند.

راشکی در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اظهار داشت: نیرو‌های هلال احمر بر اساس وظایف ذاتی خود مبنی بر کاهش درد‌ها و تسکین آلام بشری و همچنین تصمیم ستادمقابله با کرونا از ۱۴ اسفند در مبادی ورودی شهر‌ها اقدام به برپایی ایستگاه‌های سلامت و اطلاع رسانی نسبت به آموزش و غربالگری سلامت مسافران اقدام کردند.

وی ادامه داد: از مجموع افراد مورد غربالگری قرار گرفته این مدت ۱۰۶ نفر مشکوک به ویروس کرونا شناسایی و به مراکز درمانی ارجاع داده شدند.

مدیر هلال احمر سیستان و بلوچستان بیان کرد: هم‌اینک ۳۹ پایگاه جمعیت هلال احمر در ورودی و خروجی ۱۴ شهرستان این استان مستقر هستند.

وی افزود: نیرو‌های این جمعیت علاوه‌بر غربالگری اقدام به توزیع بروشور، مواد ضدعفونی و ارائه آموزش‌های بهداشتی لازم به رانندگان و مسافران کرده‌اند.

راشکی خاطر نشان کرد: در ایستگاه‌های غربالگری ویروس کرونا سیستان و بلوچستان هزار و ۵۵۰ نیروی داوطلب به همراه کارکنان جمعیت هلال احمر استان کار پایش سلامت مسافران را به وسیله ۳۲۷ خودرو برعهده دارند.

بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت شمار مبتلایان به ویروس کرونا در محدوده سه دانشگاه علوم پزشکی سیستان و بلوچستان به ۱۵۷نفر افزایش یافت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار