پرواز‌های فرودگاه چابهار ۴۰۰ درصد کاهش یافت

فرماندار چابهار گفت: پرواز‌های فرودگاه چابهار - کنارک از چهار پرواز قبلی به یک پرواز در روز کاهش پیدا کرد و به نوعی شاهد کاهش ۴۰۰ درصدی پرواز‌ها هستیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، رحمدل بامری فرماندار چابهار اظهار داشت: با پیگیر‌های مکرر مسولان استانی و محلی چابهار و کنارک شاهد اقدام مثبت و موثر برای لغو یا محدودسازی پرواز‌ها به مقصد این شهرستان‌ها هستیم.

وی بیان کرد: هم‌اینک یک پرواز در هفته از چابهار به مشهد و چابهار به زاهدان و روزانه یک پرواز از چابهار به تهران انجام می‌شود و دیگر شاهد چندین پرواز در روز تا عادی شدن شرایط ویروس کرونا نخواهیم بود.

فرماندار چابهار بر حفظ آرامش و امنیت مردم، اتخاذ راهکار‌های مناسب در جهت کاهش التهاب و اهمیت نقش مردم و سازمان‌های مردم نهاد در مدیریت اجتماعی ویروس کرونا تاکید کرد.

وی افزود: در تمامی ورودی‌های زمینی چابهار با همت شبکه بهداشت و درمان ایستگاه‌های غربالگری فعال شده و در صورتی که هرگونه علائم سرماخوردگی شناسایی شود افراد به مدت ۱۴ روز قرنطینه می‌شوند.

بامری از اهالی شهر‌ها و روستا‌های مختلف سیستان وبلوچستان و کشور خواست که برای حفظ سلامت خود و نزدیکانشان در تعطیلات نوروز امسال به چابهار سفر نکنند.

وی با قدردانی از تلاش‌های مسوولان برای تداوم گندزدایی سطوح شهر چابهار توسط نیرو‌های آتش نشانی شهرداری تاکید کرد و گفت: علاوه‌بر این، بازدید‌های مشترکی با حضور نمایندگان ادارات صنعت، معدن و تجارت، شرکت نفت و اداره استاندارد از جایگاه‌های عرضه کننده فرآورده‌های سوختی انجام و رعایت نکات بهداشتی یادآوری شده است.

فرماندار چابهار ادامه داد: در این بازدیدها، استاندارد بودن میزان سوخت گیری با مبلغ دریافتی نازل سوخت گیری (کم فروشی احتمالی)، استفاده از دستکش توسط کارکنان و در اختیار قرار دادن دستکش برای رانندگان خودرو جهت سوختگیری، نحوه گندزدایی و استریل تجهیزات و جایگاه مورد بررسی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: همچنین بازدید‌های مشترکی با حضور نمایندگان ادارات صنعت، معدن و تجارت و شبکه بهداشت و درمان، غله و خدمات بازرگانی از واحد‌های خبازی سطح شهر و آموزش به متصدیان این واحد‌ها درخصوص نحوه گندزدایی سالن پخت و بهداشت فردی انجام شده است.

بامری با بیان اینکه به ۲ واحد خبازی به علت عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اخطاریه پلمب داده شد، خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا، گشت‌های مشترک بازرسی و نظارت بطور مستمر در شیفت صبح و عصر در سطح شهرستان از واحد‌های تولید نان در حال انجام است.

وی اظهار داشت: پیرو تصمیم گیری ستاد بحران مسدود شدن جاده ورودی چابهار با هدف سلامتی مردم انجام شده و درک متقابل مسافران را طلب می‌کند.

فرماندار چابهار افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم توجه به توصیه‌های ایمنی ستاد مقابله با این ویروس و پیشگیری از آن، رعایت حال شهروندان و حفظ سلامتی خود و ساکنان چابهار از مردم خواست می‌شود به این شهر سفر نکنند.

وی ادامه داد: مردم با جدی گرفتن هشدار‌ها و رعایت موارد بهداشتی و با خارج نشدن از منزل گرفتار ویروس کرونا نشوند و در صورت رعایت نکات بهداشتی وخارج نشدن از خانه بزودی این ویروس را شکست خواهیم داد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار