غربالگری بیش از نیمی از جمعیت قزوین / کاهش ۷۴ درصدی تردد خودرو‌ها در جاده‌ها

معاون سیاسی استاندار قزوین گفت: ۵۳ درصد جمعیت استان قزوین به صورت غیر حضو‌ی غربالگری کرونا شدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،  منوچهر حبیبی معاون سیاسی استاندار گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا ۵۳ درصد جمعیت استان  معادل ۶۵۲ هزار و ۵۱۴ شهروند به صورت غیر حضوری از سوی مراقبان بهداشتی تحت پایش و غربال بیماری کرونا قرار گرفته‌اند.

حبیبی افزود: ۱۱ هزار شهروند قزوینی هم از سوی پزشکان مراکز بهداشتی به شکل حضوری تحت پایش این بیماری قرار گرفتند.

او اضافه کرد: پایش و غربالگری شهروندان قزوینی با هدف شناسایی بیماری کرونا از مهم‌ترین اهدافی است که با کمک مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی و سایر نهاد‌های بهداشتی در استان انجام می‌شود.

حبیبی به وضعیت ترافیکی استان در سایه کرونا اشاره کرد و گفت: از۲۵ اسفندماه تاکنون، میزان تردد و تصادفات خودرو‌ها در جاده‌های استان به ترتیب ۷۴ و ۸۱ درصد کاهش داشته است.

این مسؤول با بیان اینکه مصرف سوخت در استان قزوین ۶۷ درصد کاهش داشته است، گفت: در همین مدت اقامتی در هتل‌ها، مهمانپذیر‌ها و مسافرخانه‌های سطح استان به ثبت نرسیده است.

حبیبی در خصوص آمار تولید الکل طبی برای مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا در استان گفت: در همین مدت، یک میلیون و ۲۷۶ هزار و ۴۸۰ لیتر الکل طبی در ۲ واحد صنعتی استان تولید شده که ۳۸۵ هزار و ۵۰۰ لیتر آن صرف مصارف داخلی استان و ۸۹۰ هزار و ۹۸۰ لیتر آن بر اساس تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا به خارج از استان ارسال شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار درادامه گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون، ۸۳۸ هزار و ۵۸۴ لیتر مواد ضدعفونی کننده سطوح، پوست و ژل تولید شده که از این میان ۴۶۲ هزار و ۶۸۸ لیتر آن در داخل استان توزیع و مابقی معادل ۳۷۵ هزار و ۹۱۶ لیتر به خارج از استان ارسال شده است.

او خاطرنشان کرد: ۴۸۷ هزار ماسک پزشکی و معمولی در سه واحد استان تولید و توزیع شده است که علاوه بر آن ۲۷ کارگاه نیز تحت نظارت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روزانه ۲۰ هزار ماسک تولید می‌کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار