آمار جنایت‌ها و خسارت‌های ائتلاف متجاوز سعودی در طول ۵ سال علیه مردم یمن

مرکز دیده بان حقوق بشر یمن اعلام کرد بیش از ۱۶ هزار یمنی در طول ۵ سال تجاوز سعودی و هم پیمانانش جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه المسیره، مرکز دیده بان حقوق بشر یمن در کنفرانسی خبری در صنعا درباره میزان جنایت‌ها و خسارت‌هایی که ائتلاف متجاوز سعودی آمریکایی در طول ۵ سال به مردم و کشور یمن وارد آورده است، اعلام کرد:

شمار شهدا و زخمی‌ها در ۵ سال تجاوز، به ۴۲ هزار و ۵۸۲ نفر رسیده است. از این تعداد، ۱۶ هزار و ۶۱۸ نفر شهیدند که ۳ هزار و ۷۲۵ نفر آنان کودک و ۲ هزار ۳۵۷ نفر زن بوده اند. شمار زخمی‌ها نیز ۲۵ هزار و ۹۶۴ نفر است که ۳ هزار و ۹۴۱ نفر آنان کودک و ۲ هزار و ۷۲۱ نفر آنان زن بوده اند.

ائتلاف متجاوز در ۵ سال تجاوز به یمن ۸ هزار و ۶۱۰ فقره تاسیسات و زیر ساخت شهری را منهدم کرده یا آسیب زده است.

انهدام یا آسیب دیدن ۱۵ فرودگاه، ۱۶ بندر، ۲۹۷ نیروگاه یا ایستگاه برق و ۵۲۰ شبکه مخابراتی از دیگر جنایات ائتلاف سعودی در یمن است.

دشمن متجاوز سعودی اماراتی هزار و ۹۹۰ مخزن و شبکه آب رسانی، هزار و ۹۵۳ ساختمان دولتی و ۳ هزار و ۸۱۹ راه و پل را به عمد هدف قرار داده و منهدم کرده است.

شمار خانه‌های ویران شده و زیان دیده به ۴۰۰ و ۵۸ هزار و ۶۱ خانه رسیده است. ۴۰۰ و ۶۸ هزار و ۲۲۹ مرکز خدماتی نیز منهدم شده است.

تجاوز سعودی به ویرانی ۱۷۳ مرکز دانشگاهی، هزار و ۳۳۶ مسجد، ۳۵۷ مرکز گردشگری و ۳۸۵ بیمارستان و مرکز بهداشتی منجر شده است. دشمن متجاوز در این ۵ سال، هزار و ۷۲ مدرسه و مرکز آموزشی، ۶ هزار و ۴۵۶ زمین کشاورزی، ۱۲۹ مکان ورزشی، ۲۴۱ اثر باستانی و ۴۶ مرکز رسانه‌ای را منهدم کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار