تاکید امام جمعه قزوین بر توزیع بسته‌های معیشتی بین نیازمندان

امام جمعه قزوین بر توزیع بسته‌های غذایی و معیشتی بین نیازمندان با توجه به احتمال ادامه بحران ویروس کرونا در کشور تاکید کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حجت الاسلام و المسلمین عابدینی امام جمعه قزوین در دیدار با شورای مرکزی قرارگاه مردمی جهادی مدافعان سلامت استان گفت: با ادامه بحران ویروس کرونا در جامعه به طور قطع برخی از قشر‌های جامعه آسیب بیشتری را خواهند دید که باید برای آن‌ها تدابیر ویژه‌ای را اتخاذ کرد.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: اگر خیران و متدینان شهر و استان بدانند که مکانی ایجاد شده که به صورت کاملا عادلانه، بهداشتی و منصفانه اقلام غذایی را در بین نیازمندان توزیع می‌کنند به طور قطع اعتماد خواهند کرد و کمک‌های خود را به سمت این مرکز گسیل می‌کنند.

او اضافه کرد: خوشبختانه از زمان شیوع ویروس کرونا، استان قزوین در توزیع اقلام بهداشتی به خوبی به میدان آمده و در این زمینه مشکل جدی در قزوین وجود نداشته است و گروه‌های مردمی و مدافعان و مجاهدان سلامت نقش جدی در کند شدن سرعت انتشار این ویروس داشته اند.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه پس از بررسی برطرف کردن مشکلات استان قزوین می‌توان استان‌های دیگری را از لحاظ فکری و تشکیلاتی کمک کرد، گفت: استفاده تجربه‌های دیگران در زمینه این بحران و هم انتقال تجربه‌های فعالیت‌های موفق در استان قزوین به سایر استان‌ها می‌تواند تاثیرگذاری بیشتری برای کنترل شیوع ویروس کرونا داشته باشد.

امام جمعه قزوین با اشاره به اینکه مطالعه دینی موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است، اظهار کرد: در موضوع کرونا باید به فکر غذا و بهداشت باشیم و در ادامه باید خود را از نگاه ایمانی و معنوی هم ارتقا داد و آن را به همشهریان و مردم انتقال دهیم.

او با اشاره به اینکه امروز کشور ترکیبی از جنگ‌ها و بحران‌های مختلف را تجربه می‌کند، بیان کرد: از یک طرف احتمال جنگ بیولوژیک وجود دارد، از طرفی کشور در تحریم‌های شدید و بی سابقه جریان استکبار قرار دارد و از طرف دیگر تحریک احساسات مردم توسط رسانه‌های بیگانه را هم شاهد هستیم که این موضوعات کار‌ها و اقدامات را با دشواری‌های مختلفی روبه رو می‌سازد و باید برای این تهدید‌ها پاسخ‌های مناسبی فراهم شود.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی گفت: جغرافیایی سیاسی جهان ممکن است پس از این بحران تغییر جدی کند و شاید این اتفاقات سبب از بین رفتن سلطه استکبار جهانی شود که باید در این موضوعات کار‌های و اقدامات علمی انجام شود.

او افزود: مستند سازی این اقدامات از اهمیت بالایی برخوردار است. آیندگان باید بدانند که مدافعان و مجاهدان سلامت چه مجاهدت‌هایی را برای رشد و اعتلای کشور و اسلام و حفظ سلامت مردم انجام داده اند.

انتهای پیام/ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار