تأثیر موفقیت‌آمیز داروی ضدویروسی بر روی بیماران بدحال مبتلا به کووید۱۹

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان از تأثیر موفقیت‌آمیز داروی ضدویروسی بر روی بیماران بدحال مبتلا به کووید۱۹ توسط گروه عفونی این دانشکده خبرداد.

به گزارش خبرنگارگروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان،دکتر شکراله سلمان‌زاده رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: بررسی تأثیر یک داروی ضدویروسی بر روی بیماران بدحال مبتلا به کووید۱۹ بستری در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان آیت‌اله طالقانی آبادان توسط گروه عفونی دانشکده علوم پزشکی این شهرستان حاکی از موفقیت در درمان این بیماران و کاهش طول بستری در بیمارستان بوده است.

در همین راستا دکتر سارا مبارک، معاون آموزشی و پژوهشی این دانشکده و مسوول این گروه تحقیقاتی عفونی گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا در کشور، استان خوزستان و محدوده دانشکده علوم پزشکی آبادان؛ تیم تحقیقاتی این دانشکده تصمیم گرفت از داروهایی استفاده کند که با کمک آنها علائم بالینی بیمار سریع‌تر بهبود پیدا کند، تنگی نفس فرد مبتلا به کرونا به سرعت رو به بهبودی برود و در نهایت روزهای بستری در بخش مراقبت‌های ویژه و بیمارستان نیز کاهش پیدا کند.

او افزود: بعد از بستری بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان آیت‌اله طالقانی آبادان، تیم تحقیقاتی ما تصمیم گرفت یک رژیم را علاوه بر رژیم استاندارد کشوری بر روی بیماران بعد از اخذ مجوزهای لازم از وزارت بهداشت و البته کد ملی اخلاق در پژوهش، اجرایی نماید.

معاون آموزشی و پژوهشی این دانشکده و مسوول این گروه تحقیقاتی عفونی با بیان اینکه نتایج اولیه رژیم یادشده در روزهای اول بسیار مسرت‌بخش بود ادامه داد:در این رژیم با مقایسه  رژیم پروتکل کشوری از نظر مرگ و میر و روزهای بستری و همچنین تنفس عادی نتایج بسیار خیره‌کننده‌ای را بدست آوردیم.

دکتر مبارک با اشاره به اینکه در مقایسه ۲گروه که یک گروه رژیم استاندارد کشوری را گرفته بودند و گروه دوم رژیم پیشنهادی گروه دانشکده علوم پزشکی را دریافت کرده بودند، میزان مرگ و میر گروه دوم به صفر رسید گفت:میزان روزهای بستری این گروه کاهش پیدا کرد و اتفاق بسیار مهم این بود که افرادی که در بخش مراقبت‌های ویژه بودند و تنفس مصنوعی دریافت می‌کردند بعد از ۴روز به تنفس عادی برگشتند .

او تصریح کرد: به مدت یک ماه این دارو روی ۶۰بیمار از بیماران بستری مبتلا به کرونا نتایج خیره‌کننده‌ای داشته است

معاون آموزشی و پژوهشی دانشکده علوم پزشکی آبادان  افزود: امیدوار هستیم با راهگشا بودن این رژیم برای درمان و ورود آن به پروتکل‌های کشوری برای کاهش روزهای بستری در بیمارستان و در نهایت پایین آمدن میزان مرگ و میر ناشی از ابتلا به کرونا گام بسیار بزرگی را برداشته باشیم.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی فدایی
۰۳:۴۰ ۰۸ فروردين ۱۳۹۹
این خبر اگر درست باشد واقعا یک پیروزی بزرگ است و اگر هم دروغ باشد یک حماقت بزرگ است. ولی طبق ادعا عملا امتحان شده است . مثل اینکه جان مردم ارزش چندانی ندارد و مسولین به رقم و عدد مرگ ومیر عادت کرده اند و در قبال این خبر اقدامی نکردند جای بسی تاسف است!!!! این خبر بین مردم بدبخت پخش شده و منتظر پاسخ مسولین هستند.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۱:۱۲ ۰۸ فروردين ۱۳۹۹
چرا هیچ واکنشی به این خبر در رسانه ها انجام نشده تا بحال۱
Iran (Islamic Republic of)
مهران
۱۱:۴۰ ۰۷ فروردين ۱۳۹۹
سلام
چند تا سوال دارم
کی عملی میشه؟
آیا تولید انبوه هم میشه؟
بدا بقیه استان ها هم است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۰۴ ۰۷ فروردين ۱۳۹۹
درود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۴ ۰۷ فروردين ۱۳۹۹
خوش خبر باشین دمتون گرم ایول دارین
Iran (Islamic Republic of)
محسنی
۰۲:۱۲ ۰۷ فروردين ۱۳۹۹
ترو خدا، حداقل اسم دارو رو بگید، یا ترکیباتش رو،چند نفر باید بمیرن تا همگانی بشه
Iran (Islamic Republic of)
سید
۰۰:۲۹ ۰۷ فروردين ۱۳۹۹
این واقعیت داره یا باز میگین بینندگان بد برداشت کردن