هشدار درباره وقوع روان آب و سیلاب در خراسان جنوبی

اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی با صدور اطلاعیه جوی درباره ورود سامانه بارشی جدید به استان، نسبت به اثرات آن از جمله وقوع روان آب، سیلابی شدن مسیل‌ها و آبگرفتگی معابر هشدار داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، زمان ورود سامانه بارشی در این اطلاعیه که امروز - چهارشنبه - منتشر شد، اواخر وقت شنبه نهم فروردین است و در آغاز با وزش باد شدید گاهی خیلی شدید، خیزش گرد و خاک در برخی ساعات کاهش دید افقی همراه خواهد بود.

این اطلاعیه می‌افزاید: فعالیت سامانه بارشی با رگبار و رعد و برق و در مناطق مستعد بارش تگرگ و مه ادامه می‌یابد که منطقه اثر آن سطح استان و تخمین میزان بارش از دهم تا دوازدهم فروردین حدود ۲۰ تا ۵۰ میلیمتر است.

براساس پیش بینی اداره کل هواشناسی سامانه بارشی اواخر وقت سه‌شنبه از استان خارج می‌شود و وقوع روان آب، آبگرفتگی معابر شهری و روستایی، سیلابی شدن برخی مسیل‌ها، اختلال در سفر‌های درون و برون شهری و خطر برخورد صاعقه در مناطق مرتفع از پیامد‌های آن است.

اجتناب از سفر‌های غیرضروری و رعایت قوانین و مقررات رانندگی، خودداری از قرار گرفتن در حاشیه رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها، پرهیز از چرای دام و دوری از صعود به ارتفاعات از توصیه‌های هواشناسی به مردم است.

همچنین احتمال خسارت در اثر وزش باد شدید به سازه‌های موقت، تابلو‌های تبلیغاتی، سقف و پوشش گلخانه‌ها وجود دارد.

سامانه بارشی هفته جاری از روز شنبه تا دیروز (سه‌شنبه) در خراسان جنوبی فعال بود که باعث جاری شدن روان آب و سیلاب و آبگرفتگی در برخی مناطق استان شد.

۹۳ تیم امدادی و عملیاتی تا صبح امروز در استان آماده باش بودند و در این مدت به ۳۸۵ نفر گرفتار در سیلاب امدادرسانی کردند و ۲۶ نفر از مرگ حتمی نجات یافتند.

 

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.