طرح مرمت و بهسازی ۵ رشته قنات در لنده

مدیر جهاد کشاورزی لنده از اجرای طرح مرمت و بهسازی قنات های این شهرستان با حمایت مالی بنیاد علوی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، حکمت الله همتی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لنده از کمک ۲ میلیارد ریالی بنیاد برای مرمت وبهسازی ۵ رشته قنات کشاورزی در این شهرستان خبر داد و گفت: در طرح مرمت و بهسازی قنوات شهرستان، عملیات لایه روبی، کف شکنی، حفر میل چاه، پیشکار کنی و کول گذاری انجام میگیرد.
 
حکمت الله همتی با اشاره به اینکه شهرستان لنده بیش از ۲۳۰۰ بهره بردار در حوزه کشاورزی دارد افزود: حدود ۱۰۰هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان از طریق این قنوات آبیاری می شوند.
 
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لنده بیان کرد: مرمت و بهسازی، قنوات روستاهای موگرمون، آتشگاه، بیشه ای، مال آخوند و قنات شهر لنده عملیاتی می شود.
 
او ضمن تقدیر و تشکر از حمایت های بنیاد علوی در بخش کشاورزی افزود: اجرای طرح مرمت و بهسازی قنوات شهرستان با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد ریال با حمایت بنیاد علوی انجام می گیرد.
 
همتی نژاد مدیر حهاد کشاورزی لنده گفت: عملیات اجرایی سایر قنات های شهرستان هم ان شااله از محل اعتبارات جهاد کشاورزی انجام خواهد شد.
 
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لنده بیان کرد: سیل در فروردین ماه سال جاری خسارت زیادی به قنوات ما وارد کرد که با اجرای طرح مرمت و بهسازی با حمایت بنیاد علوی ، شاهد تامین آب اراضی کشاورزی در این مناطق، اشتغالزایی و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها و افزایش میزان تولیدات کشاورزی خواهیم بود.
 
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.