برگزاری جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در شهرستان زرند

جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا شهرستان زرند با حضور جمعی از مسئولین اجرایی و بهداشتی در فرمانداری زرند برگزار شد.

جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا شهرستان زرندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا شهرستان زرند به ریاست صادق زاده فرماندار؛ با حضور حجت الاسلام محمدی رئیس دادگستری. یعقوب احمدی جانشین دادستان شهرستان، اعضای شورای تامین و جمعی از مسئولین اجرایی و بهداشتی در فرمانداری زرند برگزار شد.

علی صادق زاده فرماندار زرند در این جلسه با بیان اینکه محور‌های ورودی به شهرستان در حال کنترل است افزود: در مبادی ورودی‌های شهرستان عملیات کنترل و پایش توسط نیرو‌های نظامی، انتظامی، بسیجیان، هلال احمر و شبکه بهداشت و درمان در حال اجراست و از ورود خودرو‌هایی با پلاک استان‌های آلوده جلوگیری به عمل می‌آید و در شهر‌ها و روستا‌های شهرستان نیز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با کمک نیرو‌های بسیجی اقدام به پایش مبادی ورودی مناطق مختلف را نموده اند و این اقدام با جدیت بیشتری تا عادی شدن شرایط ادامه خواهد داشت.

با تاکید بر این که باید موضوع مقابله با ویروس کرونا را جدی بگیریم افزود: مساله حفظ جان انسان‌ها و سلامت شهروندان باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

او ادامه داد: این مهمان ناخوانده زحمت‌های زیادی را برای مردم ایجاد کرد. بخش‌های مختلفی را تحت تاثیر قرار داد به ویژه بخش‌های مربوط به بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را با مشکلات فراوانی روبرو کرد. کسب و کار‌های کوچک و بخش‌های اقتصادی نیز تحت تاثیر قرار گرفتند.

او گفت: اما آن چیزی که مهم و اساسی است این است که هر اندازه دولت برنامه ریزی کند و امکانات و تجهیزات تامین کند، اما اگر شهروندان همراهی و همکاری و رعایت نکنند این امکانات آن چنان تاثیر گذار نخواهد بود لذا مدیریت اصلی همکاری خود مردم است و تنها راه پیشگیری رعایت اصول بهداشت فردی است، عدم حضور در اجتماعات که باعث انتقال این ویروس است.

فرماندار زرند گفت: مردم در این شرایط بحرانی سفر‌های غیرضرور نداشته باشند تا زنجیره انتقال ویروس کرونا شکسته شود؛ بنابراین ما از مردم این شهرستان انتظار داریم که به توصیه‌ها حتما توجه ویژه داشته باشند چرا که امروز کادر درمانی و پزشکان ما نیاز به همراهی و کمک همه ما دارند.

فرماندار زرند در ادامه به کنترل فضای مجازی اشاره کرد و گفت: متاسفانه گاهی در این فضا کلیپ‌ها و خبر‌هایی پخش می‌شود که بسیار ناامید کننده است.

فرماندار زرند گفت: کم کاری ادارات در امر پیشگیری از شیوع بیماری پذیرفتنی نیست و باید امکانات و ظرفیت‌های خود را بنا بر درخواست شبکه بهداشت برای مقابله با کرونا در اختیار این شبکه قرار دهند.

حجت الاسلام محمود محمدی رئیس دادگستری شهرستان زرند در این جلسه با قدردانی از تلاش‌های پرسنل شبکه بهداشت و کادر درمان، گفت: این نیرو‌های خدوم مدافعان خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا هستند و احاد جامعه قدردان رشادت‌های آن‌ها بوده و هست.

با اشاره به حمایت جدی دستگاه قضا از مصوبات ستاد مدیریت بیماری کرونا در شهرستان زرند، اظهار داشت: متأسفانه امروز از سوی برخی افرا این معضل جدی گرفته نشده و بدون توجه به هشدار‌های بهداشتی زندگی عادی خود را ادامه میدهند.

او با تأکید بر اینکه هشدار‌های بهداشتی باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و بدون افراط و تفریط ملزم به رعایت آن‌ها باشیم، افزود: بی توجهی به مهمان ناخوانده ویروس کرونا خطر بسیار جدی است که نه‌تنها فرد و خانواده وی را بلکه جامعه را تهدید می‌کند.

رئیس کل دادگستری شهرستان زرند خطاب به متخلفان و افراد خاطی، متذکر شد: اگر جایی لازم باشد و یا ببینیم هرفرد با هرپست و مقامی از مقررات وضع شده در ستاد مدیریت بیماری کرونا تمکین نمی‌کند حتماً با دستورات قضائی برخورد قانونی و جدی صورت میگیرد و دادستانی محترم نیز به‌عنوان مدعی‌العموم هم وظیفه خودش را در تأمین سلامت جامعه و مردم به بهترین نحو ممکن انجام خواهد داد و براساس ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی هر اقدامی که تهدید علیه بهداشت عمومی باشد جرم شناخته می‌شود.

رشیدی رئیس شبکه بهداشت و درمان زرند هم گفت: نکته مهم در مبارزه با ویروس کرونا بالابردن حساسیت جامعه نسبت به رعایت بهداشت فردی و عمومی هست ضمنا این روند نبایستی به‌گونه‌ای صورت گیرد که ایجاد استرس شهروندان را در پی داشته باشد.

 رشیدی گفت: مردم باید توصیه‌های پزشکی و بهداشتی را جدی بگیرند و خودشان را ملزم به اجرای آن بدانند، تردد‌ها در جاده‌ها و سطح شهر باید محدود و ورودی‌های شهر با جدیت بیشتر کنترل شود و این موضوع چنانچه نیاز به ورود دستگاه قضائی را پیدا کرد قطعاً از طریق مقام‌های قضایی اقدام میشود.

او گفت: ۱۰۶هزار نفر از جمعیت این شهرستان برای مقابله کرونا غربالگری شدند.

او ادامه داد: بر اساس دستورالعمل وزارت بهداشت و درمان مبنی بر پیگیری‌های تلفنی سامانه ۴۰۳۰، تاکنون اطلاعات ۷۵ درصد از جمعیت ۱۴۲هزار نفری شهرستان توسط همکاران بهداشتی این شهرستان مورد ارزیابی قرار گرفته‌است.

او با بیان اینکه در این غربالگری افرادی که مشکوک باشد برای ازریابی بیشتر و تکمیل مراحل درمانی به مراکز درمانی معرفی میشوند.

رشیدی ادامه داد: با توجه به اینکه این ویروس بسیار مسری است، تاکید کرد: شهروندان تا اطلاع ثانوی در منازل خود بمانند، زیرا در خانه ماندن تنها راه قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار