رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خبرداد:

افزایش تعداد بیماران مبتلا به کرونا به ۱۶۱ نفر / مرگ یک مرد ۷۵ ساله

حسین فرشیدی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت:شمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان به ۱۶۱ نفر افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، حسین فرشیدی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت:شمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان به ۱۶۱ نفر افزایش یافت.

فرشیدی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تست ۶ نفرمثبت اعلام شد و با مرگ یک مرد ۷۵ ساله شمار فوتی ها در استان به ۱۳ نفر رسید.

او گفت: از ۱۶۱ مبتلا به کرونا ۱۴۰ نفر در منزل تحت درمان قرار گرفتند یا از بیمارستان مرخص شده اند و ۸ نفر بیمار کووید ۱۹ در بیمارستان بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، شمار بیماران حاد تنفسی در استان را ۱۰۶۳ نفر بیان کرد و گفت: از این شمار ۹۳۵ نفر مرخص شده اند، ۵۴ نفر ایزوله، ۷ نفر در آی سی یو و ۱۱ نفر در بخش عادی بستری هستند.

فرشیدی با اشاره به کاهش آمار ورود مسافر به استان از مردم هرمزگان خواست تردد‌های درون شهری و بین شهری خود را کاهش دهند و درخانه بمانند تا چرخه انتقال ویروس کرونا قطع شود.

او با اشاره به اثبات ماندگاری و معلق ماندن ویروس کرونا در هوا به مدت زیاد از شهروندان خواست با رعایت نکات بهداشتی و فاصله مناسب از یکدیگر از تردد در مکان‌های پر ازدحام خودداری و از ماسک استفاده کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: ماندن در منزل، شستن مرتب دست ها، مصرف مایعات فراوان و میوه بهترین راه برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا است.

انتهای پیام /ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.