۵۲ بیمار با علائم حاد تنفسی در جنوب سیستان و بلوچستان بستری هستند

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گفت: هم‌اینک ۵۲ بیماری با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های زیر پوشش این دانشگاه تحت درمان هستند.

دکتر مهران امینی فرد رییس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  اظهار داشت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا کنون ۲۳۲ نفر براثر بیماری حاد تنفسی بستری شدند که از این تعداد ۱۸۰ نفر پس از بهبودی کامل ترخیص و هم‌اینک ۵۲ نفر دیگر تحت نظر هستند.

وی افزود: طبق آخرین نتایج آزمایشگاهی یک نفر دیگر به جمع مبتلایان به کرونا اضافه شده و شمار مبتلایان به این ویروس در حوزه زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر به ۱۶ مورد افزایش یافته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایرانشهر گفت: تاکنون یک نفر در جنوب سیستان و بلوچستان براثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده است.

وی بیان کرد: بهترین راه پیشگیری از کرونا در شرایط فعلی، رعایت بهداشت فردی و جدی گرفتن هشدار‌های بهداشتی، درخانه ماندن و عدم حضور در تجمعات و اماکن پرازدحام است.

امینی فرد شستن مکرر دست‌ها با آب و صابون، توجه به نکات بهداشتی در سوختگیری خودرو‌ها و خرید مایحتاج عمومی، دور شدن از ترس و هراس بی مورد و در عین حال سرسری نگرفتن توصیه‌ها بهداشتی برای کنترل کروناست.

وی از شهروندان خواست تا به هیچ وجه از دستفروشان و دوره‌گردان مواد غذایی خرید نکنند و از خرید اجناس فله‌ای و فاقد پوشش که غیرقابل گندزدایی هستند خودداری کنند.

براساس آخرین آمار وزارت بهداشت شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سیستان و بلوچستان به ۱۵۷ نفر افزایش یافته است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار