دسترسی به سه منطقه در رودبار جنوب همچنان امکان پذیر نیست

فرماندار رودبار جنوب گفت: کار بازگشایی محور‌های دسترسی به روستا‌ها همچنان ادامه دارد، اما درسه نقطه صعب العبور هنوز نتوانسته ایم خدماتی داشته باشیم و امکاناتی را ارائه دهیم.

دسترسی به سه منطقه در رودبار جنوب همچنان امکان پذیر نیستمحمود قانعی فر فرماندار رودبار جنوب در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،گفت: بیش از هفتاد درصد از کار امداد رسانی توسط هلال احمر انجام شده است، اما دسترسی به سه نقطه همچنان امکان پذیر نیست.

قانعی فرافزود: مناطق سوده چاه گمشاد، سوده کوهستان و موتور‌های طرح گسترش از جمله مناطقی هستند که همچنان دسترسی به آن‌ها به دلیل صعب العبور بودن امکان پذیر نیست.

او بیان داشت: اکنون عملیات بازگشایی راه‌های اصلی کاملا تمام شده است و کار بازگشایی راه‌های فرعی روستایی همچنان ادامه دارد.

فرماندار رودبار جنوب تصریح کرد: از ۱۶۳ روستای آسیب دیده رودبار جنوب ۷۰ روستا در اولویت بهسازی و بازگشایی مسیر بودند که کار انجام شده و مابقی هم در حال انجام است.

او افزود: تا کنون طبق برآورد‌های انجام شده ۱۰۵۰ منزل مسکونی درروستا‌ها و مرکز شهر رودبار جنوب دچار آسیب شده است که خسارتی ۴۰ تا ۵۰ درصدی دارند.

فرماندار رودبار جنوب گفت: اکنون مهمترین مسئله که در اولویت شهرستان است اقدامات پیشگیرانه برای بحران‌های بعدی است که اکنون توسط سپاه پاسداران در منطقه در حال انجام است و قرار است با ساخت سیل بند‌ها از ورود مجدد آب‌ها و روان آب‌ها به این شهرستان جلوگیری شود تا شاهد حوادث خسارت بار دیگر نباشیم.

شهرستان رودبار جنوب به دلیل قرار گرفتن در حوزه ورود آب‌های سطحی ناشی از سیلاب هرساله خسارت‌های زیادی از سیلاب متحمل میشود.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار