برای رفع بحران کرونا نیاز به تصمیمات سخت و قاطعیت در اجرا داریم

فرماندار ساوه گفت: برای رفع بحران کرونا نیاز به تصمیمات سخت و قاطعیت در اجرا داریم.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، میرزایی فرماندار شهرستان ساوه در نشست با سمن‌های مردم نهاد، خبرنگاران و جمعی از مسولین و معتمدین مردم گفت:  برای رفع بحران و دور شدن از خطرات جانی بیماری کرونا ، نیاز به تصمیمات سخت و قاطعیت در اجرا داریم.

برای رفع بحران کرونا نیاز به تصمیمات سخت و قاطعیت در اجرا داریم

میرزایی با اشاره به انسداد ورودی سد الغدیر، اماکن تفریحی و جاده آوه به ساوه تصریح کرد: همه باید مردم را به رعایت بهداشت فردی و اجتماعی امر کرده و از رفتار نامتعارف در جامعه نهی کنند و مردم باید برای شکست کرونا و قطع زنجیره انتقال، به طور جدی مشارکت کنند.

او با اشاره به تصمیم استاندار مبنی بر اعمال تعطیلات دو روزه در ساوه ادامه داد: این تصمیم نباید موجب شلوغی مراکز تفریحی و تجمعی مردم شود و ضرورت خلوت شدن و تعطیلی کامل پاساژ‌ها و صنوف غیر ضروری باید در ساوه سریعا عملیاتی شود.

فرماندار شهرستان ساوه از اهتمام جدی دستگا‌های اجرایی برای قطع زنجیره‌ی انتقال کرونا در ساوه خبر داد و افزود: ۳۵ میلیارد ریال از طریق استانداری برای ارتقا زیرساخت‌های درمانی به دانشکده علوم پزشکی ساوه اختصاص یافته است.

مردم برای حفظ جان یکدیگر، توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

حجت الاسلام حسینی امام جمعه شهرساوه هم در این نشست گفت: اعتقاد دینی و انسانی در شرایط حساس و بحرانی کشور ایجاب می‌کند که با وحدت و همصدایی آحاد مردم و مسئولین برای ریشه کن، کردن این بیماری تلاش عملی و اقدامی فوری صورت پذیرد.

حجت الاسلام حسینی با قدردانی از تلاش‌های کادر درمانی در کشور افزود: نیرو‌های جهادی در کنار خیرین در حال تلاش هستند و باید مردم نیز برای حفظ جان یکدیگر، توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

ضرورت استفاده از ظرفیت و امکانات همه دستگاه‌های اجرایی

حجت الاسلام سبزی منتخب مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی هم با تاکید بر تسریع در عملیاتی شدن تصمیمات مسئولان در شهرستان ساوه گفت: برای توجیه و بالابردن وضعیت خطرناک این بیماری در بین مردم، نیاز به استفاده از ظرفیت و امکانات همه دستگاه‌های اجرایی و تمکین به مصوبات جلسات ضرورت دو چندان دارد.

حجت الاسلام سبزی با اشاره به اجرای ناقص طرح ممنوعیت و محدودیت تردد در ساوه افزود: برخی‌ها بدون مراعات حال سالخوردگان در روستا‌ها حضور پیدا کردند که این موضوع تبعات خوبی را برای اهالی ساکن نخواهد داشت.

او با انتقاد به افزایش آمار مبتلایان ساوه به بیماری کوئید ۱۹ اضافه کرد: در برخی از مراکز درمانی با وجود تزریق اعتبارات همچنان در زمینه توزیع اقلام بهداشتی با مشکلات جدی روبرو هستیم که نیازمند نظارت قوی در این خصوص است.

منتخب مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز بر حسب ضرورت، شاهد تعطیلی مساجد و نماز‌های جمعه و جماعت هستیم، اما روحانیت آمادگی دارد که در کنار تیم پزشکی، با حضور در روستا‌ها و انجام رسالت تبلیغی خود، مردم را در این زمینه هوشیار و آگاه نمایند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.