استاندار اردبیل:

برنامه عملیاتی و اجرایی حوزه گردشگری برای تحقق شعار سال تا ۱۵ فروردین تهیه شود

استاندار اردبیل گفت: برنامه عملیاتی و اجرایی حوزه گردشگری برای تحقق شعار سال باید تا نیمه فروردین ماه سال جاری تهیه و ارائه شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در سومین جلسه اقتصادی با محوریت گردشگری و با هدف تحقق منویات مقام معظم رهبری و نامگذاری سال ۱۳۹۹ به عنوان " سال جهش تولید " و تاکید رییس جمهور محترم بر" ارتقای سلامت و اشتغال و تحرک در مسائل اقتصادی و فرهنگی " گفت:معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، برنامه ریزی باید برای تحقق اهداف مورد انتظار برای سال جاری در حوزه‌های اقتصادی با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی و استفاده از نظرات صاحبنظران و بخش خصوصی اقدام کند.

او با تاکید بر برنامه ریزی عملیاتی و اجرایی در راستای شاخص‌های تعیین شده از طرف معاونت هماهنگی امور اقتصادی در حوزه گردشگری افزود: تا ۱۵ فروردین ماه این برنامه‌ها به صورت شهرستانی در سه حوزه اداره کل تکمیل و به منظور تصویب در شورای برنامه ریزی و ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی به معاونت اقتصادی استانداری ارائه شود.

استاندار اردبیل با اشاره به اعتبارات تخصیص یافته به حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در سفر رییس جمهور به استان افزود: جذب ۱۰ میلیارد تومان اعتبار زیر ساختی در سال ۹۸ و ۲۰ میلیارد تومان اعتبار زیرساختی در سال ۹۹ و جذب ۳ میلیارد تومان از منابع عمومی به بخش گردشگری بایستی از اولویت‌های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بوده و این اداره کل با هماهنگی فرمانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی، برنامه ریزی لازم را به منظور تکمیل راه روستایی با محوریت گردشگری با ۵۵ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته به این بخش انجام دهد.

بهنام جو توسعه شهرک‌ها و کارگاه‌ها و موسسات صنایع دستی، ایجاد ظرفیت‌های جدید در حوزه تاسیسات گردشگری، صدور موافقت‌های اصولی و پروانه‌های بهره برداری، تکمیل طرح‌های گردشگری نیمه تمام و احیای طرح‌ها و واحد‌های راکد و تملیکی و تامین زیر ساخت‌های مناطق نمونه گردشگری و روستا‌های هدف گردشگری را از شاخص‌های تعیین شده برای این بخش دانست.

او بیان کرد: این اداره کل باید برنامه عملیاتی و اجرایی خود را بر اساس شاخص‌های مذکور به صورت شهرستانی تهیه و ارائه کند.

استاندار اردبیل تکمیل پروژه‌ای میراث فرهنگی، توسعه گردشگری در محور شمال به جنوب استان علاوه بر محور شرق به غرب، اولویت بندی و تکمیل طرح‌های مطالعاتی مناطق نمونه گردشگری در شهرستان‌ها، پیگیری مشکلات طرح هتل‌های ۵ ستاره در استان و طرح هتل اسکول، توجه به قابلیت‌های گردشگری زمستانی و ورزشی جهت تحقق شعار زمستان بیدار و تکمیل و اتمام طرح‌های پیست پیست اسکی در شهرستان‌ها تا اواخر مهر ماه سال جاری را از اولویت‌های کاری این اداره کل برشمرده و به توسعه گردشگری الکترونیک و فروش مجازی صنایع دستی استان تاکید کرد.

بهنام جو ضمن تاکید بر پیگیری مشوق‌های تخصیص یافته به حوزه گردشگری در خصوص ویروس کرونا برای بهره مندی بهره برداران تاسیسات گردشگری، راه اندازی سریع میز خدمت الکترونیک را کاری شایسته برای کاهش مراجعات مردم به اداره کل با توجه به شرایط به وجود آمده در زمینه ویروس کرونا ارزیابی کرد.

پیش از این دو جلسه در حوزه جهاد کشاورزی و صنعت و معدن و تجارت با محوریت تحقق شعار سال در حضور استاندار اردبیل برگزار شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.