کمک‌های حزب‌الله به دولت لبنان برای مقابله با گسترش کرونا

رئیس شورای اجرایی حزب‌الله جزئیات کمک‌های این جنبش به دولت لبنان برای مقابله با گسترش کرونا در این کشور را تشریح کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المنار، سید هاشم صفی‌الدین، رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان، در مصاحبه با این شبکه از اجرای طرح مشترک این جنبش و جنبش امل برای کمک به دولت به منظور مقابله با ویروس کرونا خبر داد.

او ضمن تشریح جزئیات کمک‌های حزب‌الله به دولت لبنان برای مقابله با گسترش کرونا در این کشور گفت: طرح‌ها و برنامه‌های ما برای مقابله با ویروس کرونا تکمیل‌کننده اقدامات نهاد‌های دولتی است و به هیچ عنوان با آن تعارضی ندارد. ما ابتدا باید با گسترش ویروس کرونا مقابله کنیم و سپس برای درمان پیامد‌های آن چاره‌اندیشی کنیم.

رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان افزود: گروه‌های امدادرسان مقاومت اسلامی در برنامه ما برای مقابله با ویروس کرونا مشارکت دارند. حزب‌الله و جنبش امل برای مقابله با گسترش ویروس کرونا به صورت مشترک تلاش می‌کنند. کادر پزشکی و امدادرسانی و سایر بخش‌های بهداشتی و درمانی متشکل از ۲۴۵۰۰ نفر در اجرای طرح ما سهیم هستند. ما در مقابله با ویروس کرونا از امکانات پزشکی و درمانی مخصوص مقابله با جنگ و تجاوزگری‌های دشمن استفاده می‌کنیم.

صفی‌الدین در ادامه تاکید کرد: هیچ کسی نمی‌تواند جز با همبستگی اجتماعی بر ویروس کرونا قائق آید. در شرایط فعلی همه جامعه لبنان مسئولیت دارد که با ویروس کرونا مقابله کند. ما در طرح خود بدترین سناریو را در خصوص گسترش کرونا تصور و همه امکانات و توان ممکن خود را برای مقابله با آن آماده کرده‌ایم.

او در ادامه سخنانش افزود: بزرگترین چالش مقابله با کرونا این است که ما ابتکار عمل را به دست بگیریم نه برعکس و باید برای تحقق این مهم تلاش کنیم. همه تدابیر در نظر گرفته شده در طرح ما با سیاست‌ها و تدابیر وزارت بهداشت و دولت لبنان هماهنگی دارد.

رئیس شورای اجرایی حزب‌الله اضافه کرد: در چند روز آینده و در صورت نیاز، بیمارستان «السان جورج» آماده استقبال از افراد مبتلا به ویروس کرونا است. ما چند بیمارستان خصوصی را نیز اجاره و تجهیز کرده‌ایم تا در زمان لازم از آن‌ها استفاده کنیم. ما همچنین مراکزی را برای معاینه‌ها و انجام آزمایش‌های پزشکی و درمانی مورد نیاز اختصاص داده‌ایم. هدف احداث بیمارستان‌های صحرایی، کاستن از شدت فشار بر نظام پزشکی، درمانی و بهداشتی دولتی و خصوصی و به ویژه بیمارستان الحریری در بیروت است.

صفی‌الدین در ادامه درباره اقدامات حزب‌الله در زمینه مقابله با کروناگفت: ۳۲ مرکز پزشکی را برای مقابله با کرونا در همه مناطق لبنان آماده کرده و ۱۵ هزار نفر را برای مقابله با ویروس کرونا آموزش داده‌ایم. ۱۰۰ دستگاه خودرو مجهز همراه با کادر و تیم‌های پزشکی و ۲۵ خودرو با تجهیزات تنفس مصنوعی نیز آماده خدمت‌رسانی به هستند.

او همچنین اعلام کرد: ما در بخش دیگری از فعالیت‌های خود، کارگاه‌های آموزشی را برای شماری از امدادرسانان در اردوگاه‌های آوارگان فلسطینی ایجاد کرده‌ایم و این تحول بسیار مهمی است.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار