راه اندازی سامانه ثبت سی‌تی‌ اسکن بیماران کرونایی در فارس

سامانه ثبت سی تی اسکن مبتلایان به کرونا در دانشگاه علوم پزشکی شیراز و استان فارس راه اندازی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سامانه ثبت سی تی اسکن بیماران کرونایی امکان تبادل اطلاعات ، ارجاع تصاویر و تسریع در روند تشخیص و درمان مبتلایان به این بیماری  را فراهم می‌کند.

مهرزاد لطفی رئیس دانشگا علوم پزشکی شیراز در نشست کارگروه علمی رادیولوژی کرونا بر اهمیت نقش اساتید رادیولوژیست در مقابله با ویروس کرونا تاکید کرد و گفت: از روزهای آغاز ورود کرونا به استان فارس ، سیستم ارجاع تصاویر رادیولوژی بیماران مبتلا به کرونا توسعه یافته است.

او، بیان کرد: توسعه سیستم ارجاع تصاویر رادیولوژی، باعث تسریع در فرآیند تشخیصی از سوی اساتید رادیولوژیست دانشگاه می شود که این امر مهم در درمان زودهنگام بیماران مبتلا به کرونا تاثیر بسزایی دارد.

لطفی تصریح کرد: سامانه ثبت سی‌تی‌ اسکن در سراسر استان فارس راه اندازی شده و تمامی موارد منفی یا مثبت بیماران به کرونا در آن ثبت می شود که قابلیت گزارش دهی دقیق را دارد.

رئیس دانشگا علوم پزشکی شیراز ادامه داد: الگوی پیشنهادی گروه رادیولوژی دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای گزارش یکسان و سریع سی تی اسکن بیماران مشکوک به ابتلا کرونا از سوی دکتر سپیده سفید بخت مطرح و مورد بررسی قرار گرفته است.

سی تی اسکن، ابزار اصلی در تشخیص کرونا

علیرضا شکیبافرد سرپرست اداره رادیولوژی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با بیان اینکه پیشنهاد و ابتکار راه اندازی این سامانه مورد استقبال است، افزود: سی تی اسکن از حساسیت بیشتری برای تشخیص کرونا برخوردار است و به عنوان ابزار اصلی تشخیص کرونابه شمار می رود.

او، اضافه کرد: تمامی بیمارستان ها و مراکز درمانی استان فارس، پس از انجام سی تی اسکن بیماران مشکوک به کرونا مشخصات کامل بیمار مبتلا و غیر مبتلا را در این سامانه ثبت می کنند که این امر مهم، موجب سهولت در جمع آوری، گزارش دهی و تخمین میزان شیوع این بیماری در استان می شود.

نخستین اقدام برای مقابله با ویروس نوپدیدی که امروزه به سراسر جهان سفر می‌کند، تشخیص است و با توجه به دقت سی تی اسکن در این مسیر، نقش مهم جامعه رادیولوژیست ها غیر قابل انکار است.

با شناسایی۲۳ مورد جدید ابتلا به کرونا در استان فارس و افزایش مبتلایان به ۵۸۹ نفر ، روند افزایشی ابتلا به کرونا در این استان همچنان تداوم دارد.

۲۲ نفر تاکنون در این استان به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۴:۲۱ ۰۹ فروردين ۱۳۹۹
باسلام و عرض خسته نباشید
ضمن احترام به همه پزشکان و پرستاران ، ازتون خواهش میکنم راجه به بخش آزمایشگاه که وظیفه تشخیص کرونا رو برعهده داره هم گزارش تهیه کنید. خیلی کم لطفی شده در حق آزمایشگاه
آخرین اخبار