دستگیری عامل انتشار شایعه افزایش مبتلایان به ویروس کرونا در زرند

فرمانده انتظامی شهرستان زرندازدستگیری عامل انتشار شایعه افزایش چشمگیر تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در شهرستان زرندخبرداد.

دستگیری عامل انتشار شایعه افزایش مبتلایان به ویروس کرونا در زرندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سرهنگ محمود خدادادنژاد فرمانده انتظامی شهرستان زرند گفت: فردی که با تحریف خبر یکی از کانال‌های خبری شهرستان در فضای مجازی، با نام ان کانال اقدام به تولید ونشر خبر افزایش چشمگیر تعداد مبتلایان به ویروس کرونا به تعداد ۳۵ نفر در شهرستان نموده بود، شناسایی و دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان زرند در بیان این خبر، افزود: در پی انتشار خبر کذب و محتوای غیر واقعی درباره افزایش چشمگیر تعداد شهروندان زرندی مبتلا به ویروس کرونا در فضای مجازی و تشویش اذهان عمومی و خدشه به اعتبار کانال خبری مورد نظر، ماموران پلیس فتا این فرماندهی موفق شدند طی یکسری اقدامات پلیسی و فنی عامل انتشار این مطالب غیرواقعی را ظرف مدت ۲۴ ساعت شناسایی و دستگیر نمایند.

سرهنگ محمود خدادادنژاد بیان داشت: هرگونه شایعه سازی در فضای مجازی و بازنشر محتوای آن در قالب‌های متن، تصویر وفایل صوتی همچنین انتشار آمار‌ها و اخبار غیر واقعی وغیر رسمی به ویژه درباره ویروس کرونا جرم محسوب می‌شود و با عوامل آن به دلیل نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی برخورد قاطع و قانونی خواهد شد.

او تصریح کرد: در بررسی‌های کارشناسان پلیس فتا مشخص شده، بیشتر این افراد، بدون اطلاع از درستی یا نادرستی موضوع، و بی توجه به مجرمانه بودن این عمل و عواقب قانونی آن، پیام‌های دریافتی را بازنشر می‌کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان زرند از مردم خواست اخبار را فقط از رسانه‌ها و پایگاه‌‎های خبری رسمی و روابط عمومی سازمان یا نهاد مربوط پیگیری کنند و در صورت دیدن هرگونه موارد مشکوک در بستر اینترنت یا فضای مجازی آن را با شماره تلفن ۰۳۴۳۳۴۲۲۹۰۱ در ساعت اداری به پلیس فتا شهرستان اطلاع دهند. همچنین درصورت نیاز به مشاوره تخصصی به پایگاه پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی مراجعه کنند.

انتهای پیام /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار