مدیر نقاهتگاه یاوران حضرت مهدی (عج) قم؛

مراجعه ۱۵۰ تن به نقاهتگاه یاوران حضرت مهدی (عج) قم

سرهنگ قدیری گفت: تاکنون حدود ۱۵۰ تن به این نقاهتگاه مراجعه داشته‌اند که تعدادی از آن‌ها دوران نقاهت خود را سپری کرده‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،سرهنگ ابوالفضل قدیری مدیر نقاهتگاه یاوران حضرت مهدی (عج) قم گفت: این نقاهتگاه دارای ۸۰۰ تخت بستری است که در ۲ بخش برادران و خواهران در حال ارائه خدمات به بیماران است که دوران نقاهت بیماری خود را سپری می‌کنند.

مدیر نقاهتگاه یاوران حضرت مهدی (عج) قم در رابطه با افرادی که در این نقاهتگاه مشغول ارائه خدمت به بیماران هستند،عنوان کرد:کادر درمانی از مجموعه بیمارستان «علی‌ابن‌ابیطالب (ع)» سپاه استان قم، خادمان داوطلب طلبه و بسیجی، امدادگران هلال‌احمر و نیز از دانشگاه علوم پزشکی قم در این نقاهتگاه مشغول ارائه خدمت به بیماران هستند.

سرهنگ قدیری افزود: این مکان از ۱۷ اسفندماه سال گذشته، به نقاهتگاه بیماران مبتلا به ویروس کرونا اختصاص یافته و فعال شده‌است و برای بیمارانی که نیازمند هستند که ادامه درمان خود را در نقاهتگاه سپری کنند، از بیمارستان‌های قم به این محل منتقل می‌شوند.

قدیری  بیان کرد: به طور معمول فرد بیمار از ابتدای بیماری تا پایان دوران نقاهت، حدود ۱۴ روز تحت مداوا و مراقبت قرار دارد، البته این مدت زمان بستگی به نظر پزشک دارد که پزشکان در این‌جا به‌صورت شبانه‌روزی حضور دارند و بیمار پس از گذراندن دوران نقاهت با نظر پزشک معالج مرخص می‌شود.

وی در بخش دیگر سخنان خود در رابطه با حضور طلاب در این مجموعه گفت:آنان به‌صورت داوطلبانه در این‌جا حضور یافته‌اند که بیشتر در امورات خدماتی مانند رخت‌شورخانه مشغول ارائه خدمات هستند.

وی افزود: همچنین در کنار مراقبت و مداوای بیماران در این مجموعه، کار‌های فرهنگی توسط خادمان طلبه انجام می‌شود که از آن جمله می‌توان به ختم قرآن کریم، توزیع ادعیه و برگزاری مسابقه‌های فرهنگی و اهدای جایزه اشاره کرد.

این نقاهتگاه، در مجتمع بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) واقع در بلوار انتظار در نزدیکی مسجد مقدس جمکران شهر قم قرار دارد که برای سپری کردن دوران نقاهت بیماران کووید ۱۹ ناشی از ویروس کرونا که دوره درمان را در بیمارستان‌های قم گذرانده‌اند، در نظر گرفته شده است.

در حال حاضر پنج بیمارستان «علی‌ابن‌ابیطالب (ع)»، «امام رضا (ع)»، «شهید بهشتی»، «کامکار – عرب‌نیا» و «نکویی – هدایتی – فرقانی» در شهر قم برای مداوای بیماران کووید ۱۹ ناشی از ویروس کرونا اختصاص یافته‌اند.

تا ساعت ۱۴ امروز ششم فروردین‌ماه ۴۷۵ تن از مردم قم به دلیل مشکلات حاد تنفسی و یا ابتلا به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند؛ طی ۲۴ ساعت گذشته ۶۰ تن از بیماران با بهبودی از مراکز درمانی ترخیص شدند که ۲۰ تن از آن‌ها در شیفت صبح امروز بوده است.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

طبق آخرین آمار رسمی وزارت بهداشت، از ظهر دیروز تا امروز ۶ فروردین ۹۹ و بر اساس یافته‌های قطعی آزمایشگاهی، ۲ هزار و ۲۰۶ مورد جدید ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و مجموع مبتلایان به این بیماری در ایران به ۲۷ هزار و ۱۷ تن رسیده است.

ازاین‌بین تاکنون ۹ هزار و ۶۲۵ تن از مبتلایان به کووید ۱۹ در کشور، بهبودیافته و ترخیص شده‌اند و با جان‌باختن ۱۴۳ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در طول ۲۴ ساعت گذشته، تعداد درگذشتگان بر اثر این بیماری تا ۶ فروردین ۱۳۹۹ به ۲ هزار و ۷۷ تن رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار