مسافرت‌ها را به تعویق بیندازید

مسافرت‌ها را به منظور کاهش چرخش ویروس کرونا، قطع زنجیره انتقال و حفظ سلامت به تعویق بیندازید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی ضمن تاکید بر رعایت نکات بهداشتی و پرهیز از دید و بازدید در این ایام گفت: از ۶۷۸ مراجعه کننده، ۵۰۰ نفر ترخیص شدند و از بین افرادی که تست آن‌ها مثبت بود، ۱۴۷ نفر بهبود یافتند و از بیمارستان مرخص شدند.

احمد هاشمی  از شناسایی ۲۹ مورد جدید بیماری وفوت ۴ نفر خبر داد و اظهار داشت: استان از وضعیتی که در روز‌های نخست به دلیل تردد کم و کاهش چرخش ویروس داشتیم، خارج شده و متاسفانه در حال حاضر وارد فازی شدیم که به دلیل چرخش ویروس هر روز موارد جدید گزارش می‌شود.

اوضمن تاکید بر رعایت مسائل بهداشت فردی و ماندن در منزل، تاکید کرد: کودکان ناقل سالم هستند و بدون علایم می‌توانند ویروس را انتقال دهند، بنابراین تا حد امکان باید از دید و بازدید‌ها ممانعت کرد.

اوتصریح کرد: در حال حاضر در بجنورد ۱۱۷، شیروان ۱۸، فاروج ۷، مانه وسملقان ۱۵، جاجرم ۱۱، گرمه ۹ و رازو جرگلان ۴ مورد مثبت گزارش شده است.

او ادامه داد: در رازو جرگلان تا کنون هیچ مورد مثبتی گزارش نشده بود و این نشانه آن است که گردش ویروس همچنان ادامه دارد.

هاشمی  خاطرنشان کرد: سالمندان، بیماران قلبی عروقی و همه افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای بیش از دیگر افراد نیاز به مراقبت دارند و این افراد باید تا حد امکان در منزل بمانند و کار‌های ضروری خود را به اطرافیان بسپارند.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.