تسهیلات سازمان امور مالیاتی برای کاهش تردد مودیان

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی گفت: سازمان امور مالیاتی با توجه به شیوع بیماری کرونا، تمهیدات و تسهیلاتی را برای مساعدت و حمایت لازم از مؤدیان مالیاتی ابلاغ کرده که تمدید اعتراض به اوراق مالیاتی از جمله آنها است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، نباتی مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی گفت: مهلت اعتراض به اوراق مالیاتی که به لحاظ قانونی انقضای آن از اول اسفند ۹۸ تا ۱۵ اردیبهشت ۹۹ بوده، حداکثر تا تاریخ ۳۱ خرداد امسال تمدید شد.

او بیان کرد: بر این اساس مودیانی که در زمان مشخص شده نتوانند اعتراض خود را نسبت به برگ تشخیص مالیات ثبت کنند تا ۳۱ خرداد فرصت اعتراض برای آنان باقی است.

نباتی گفت: همچنین جرایم پرداخت نشده بدهی مالیات و عوارض قانون موسوم به تجمیع عوارض، به شرط پرداخت اصل مالیات و عوارض تا تاریخ ۳۰ آذرماه ۹۹ بخشوده می‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی اضافه کرد: کمک‌های نقدی و غیرنقدی اشخاص حقیقی و حقوقی در اسفندماه ۱۳۹۸ و سه ماه اول سال جاری برای تأمین لوازم و تجهیزات مصرفی مورد نیاز بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دولتی و زیر پوشش سازمان تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح و سایر مراکز درمانی مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای مبارزه با بیماری کرونا که مورد تایید این وزارتخانه قرار گیرد، به عنوان هزینه‌های قابل قبول مالیاتی در سال پرداخت محسوب می‌شود.

نباتی گفت: از مؤدیان مالیاتی تقاضا می‌شود برای حفظ سلامت خود و خانواده و همچنین جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، تا حد امکان از تلفن ارتباط مردمی ۱۵۲۶ یا سامانه‌های الکترونیکی پیش بینی شده برای انجام امور مالیاتی استفاده و از ترددهای غیرضروری پرهیز کنند.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.