شناسایی و توقف تغییر کاربری‌های غیرمجاز در مرودشت

مسئول امور اراضی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از توقف ۱۲ مورد عملیات تغییر کاربری غیرمجاز در ایام نوروز در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علیرضا رنجبر مسئول امور اراضی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با بیان اینکه تعطیلات بهانه‌ای برای تغییر کاربری اراضی کشاورزی است، اظهار کرد: با آغاز تعطیلات نوروزی از بیست و نهم اسفند سال ۹۸ تا پنجم فروردین ۱۳۹۹، هشت مورد تغییر کاربری غیرمجاز و ۴ مورد دپوی مصالح شناسایی شد.

رنجبر با اشاره به اینکه سودجویان و دلالان در زمینه خرد کردن اراضی کشاورزی و تغییر کاربری و ساخت و ساز‌های غیر مجاز زمین‌های کشاورزی در ایام نوروز، فعالیت بیشتری دارند، تصریح کرد: اداره امور اراضی این شهرستان در قالب اکیپ‌های سامانه «۱۳۱» و گشت‌زنی مستمر در عرصه‌های کشاورزی شهرستان، این تغییر کاربری‌ها را شناسایی کرده و ضمن صدور اخطاریه، دستور توقف عملیات صادر شد.

این مقام مسئول اضافه کرد: بر اساس قانون، هرگونه تغییر کاربری تفکیک اراضی کشاورزی، ساخت‌وساز، خاکبرداری، فنس‌کشی و دیوارکشی در مزارع و باغ‌ها بدون اخذ مجوز سازمان جهاد کشاورزی ممنوع است و علاوه بر قلع و قمع بنا‌ها احداثی، با متخلفان طبق قانون برخورد خواهد شد.

مسئول امور اراضی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت افزود: عموم مردم در مناطق مختلف شهرستان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی، مراتب را به اداره امور اراضی شهرستان و سامانه ۱۳۱ گزارش کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار