ضرورت ماندن در خانه به خاطر شکستن زنجیره انتقال ویروس

فرماندار ویژه خرمشهرگفت: در حالی که ضرورت ماندن در خانه به خاطر شکستن زنجیره انتقال ویروس کرونا تقریباً از همه‌سو به گوش می‌رسد، مردم در خانه نمی‌مانند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان،فرماندار ویژه خرمشهرمحمد حیدری گفت : اصل درمان کرونا مانند همه بیماری های ویروسی،مراقبت در منزل و خود مراقبتی است.

او افزود: در حالی که ضرورت ماندن در خانه به خاطر شکستن زنجیره انتقال ویروس کرونا تقریباً از همه‌سو به گوش می‌رسد، مردم در خانه نمی‌مانند و با این کار کرونا را دست کم می‌گیرند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر تصریح کرد: شهرستان خرمشهر، آبادان و شادگان جزمناطق قرمز استان است ودستور العمل قرنطینه شدن وطرح منع رفت و آمد در سه شهرستان با جدیت و قاطعیت اعمال خواهد شد.

حیدری با بیان اینکه منطقه قرمز براساس پروتکل های بهداشت جهانی و ستاد ملی مبارزه با کرونا تابع قواعدی است ، افزود: ما بایستی الزامات ، باید و نبایدهای  جدیدی اتخاذ کنیم و در چارچوب طرح ممنوعیت رفت و آمد در سه شهرستان که کلیات آن به تصویب رسیده جزئیات آن را نیز در جلسات کارشناسی به تصویب خواهیم رساند.

اوخاطرنشان کرد: در زمینه سلامت مردم به هیچ وجه کوتاه نخواهیم آمد و تمام آیتم های سخت گیرانه برای استقرار و یکجانشینی مردم  را اعمال می کنیم و مردم نیزباید همکاری کنند.

نماینده عالی دولت در شهرستان گفت: مردم نباید به استقبال مرگ بروند این ویروس خطرناک است و حتی بنا به پروتکل بهداشتی تشییع جنازه متوفیان کرونایی تابع مقررات خاص خودش است.

حیدری افزود: اگر مردم سلامت خودشان را دوست دارند و آینده امیدوار کننده ای برای خانواده و اقوام خود دارند از آمدن به خیابان ، بازار و حتی صله رحم خودداری کنند.

او گفت: من از همه  بزرگان ، سران طوایف ، شیوخ ، علما ومتنفذین شهرستان درخواست می نمایم مردم را ترغیب کنند از خانه های خود بیرون نیایند. امروز مردم باید خودشان ضامن سلامت خود باشند.

فرماندار ویژه خرمشهر افزود: ما باید تغییر جدی و اساسی در سبک زندگی و روابط اجتماعی ایجاد کنیم واین یک ضرورت و الزام است.

حیدری افزود: خرمشهر یک شهرستان ویژه است و به طور طبیعی مردم باید نسبت به رفت و آمد های خود تجدید نظر نمایند بسیاری از آنچه که امروز ما دعوت میکنیم مردم پرهیز کنند جز حسنات و روابط اجتماعی ما و جزء فرهنگ دیرینه ما بوده است.*

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.