لایروبی بستر رودخانه‌های استان قزوین

مدیر کل مدیریت بحران استان قزوین گفت: بستر همه ۴۲ رودخانه داخل شهر‌های استان برای جلوگیری از وقوع حوادث احتمالی سیل لایروبی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، قدرت‌الله مهدیخانی مدیر کل مدیریت بحران استان با اشاره به وجود ۱۵۷ رشته رودخانه فصلی و دایمی در استان به طول ۲ هزار و ۷۰۰ کیلومتر، گفت: ۴۲ رشته رودخانه از داخل شهر‌های این استان عبور می‌کنند که با هماهنگی‌های صورت گرفته، در طول سال گذشته عملیات لایروبی آن‌ها توسط دستگاه‌های ذیریط صورت گرفت.

مهدیخانی افزود: براساس دستورالعمل مشترک بین وزارت کشور و سازمان صمت، آن دسته از رودخانه‌هایی که خارج از حریم شهر‌ها بوده و احتمال خطر سیل نیز در آن‌ها هنگام وقوع بارندگی وجود داشته، استفاده از مصالح موجود در آن‌ها با هدف لایروبی توسط بخش خصوصی به عمل آمد.

این مسوول بحران با بیان اینکه رودخانه‌های موجود در سطح استان به لحاظ لایروبی از وضعیت بسیار خوبی برخوردار هستند، افزود: بدون شک در این زمینه با مشارکت مردم می‌توان کار‌ها را به بهترین شکل ممکن مدیریت کرد تا جایی که هرگونه نقصان و کوتاهی را باید شهروندان در این رابطه گزارش دهند.

مهدیخانی تصریح کرد: آن دسته از کشاورزانی که برای آبیاری مزارع خود اقدام به تغییر مسیر آب رودخانه‌ها کنند و بستر را با چالش روبرو سازند برخورد و به دستگاه قضایی نیز معرفی می‌شوند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار