فعالیت موج دوم سامانه بارشی در لرستان

مدیرکل هواشناسی لرستان گفت: فعالیت موج دوم سامانه بارشی در این استان کاهش دمای روزانه و وزش باد پیش بینی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،  بهروز مراد پور مدیرکل هواشناسی لرستان  روز پنجشنبه بیان کرد: این سامانه بارشی از جمعه شب آغاز و تا دوشنبه شب در استان ادامه دارد.

او اظهار داشت: با فعالیت این سامانه بارشی در استان رگبار باران گاهی رعدوبرق، در ارتفاعات و نواحی کوهستانی رگبار برف، وزش باد شدیدو کاهش دمای روزانه پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی لرستان با بیان اینکه تمام نقاط استان تحت تاثیر این سامانه قرار خواهند گرفت ادامه داد: در نقاطی از جنوب و جنوب شرق حداکثر بارش بیش از ۴۰ میلیمتر تخمین زده می‌شود.

مرادپور عنوان کرد: در برخی نقاط با آبگرفتگی معابر عمومی و رواناب‌های سطحی، سیلابی شدن مسیل ها، احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه ها، اختلال در تردد جاده ای، لغزندگی سطح جاده ها، مه آلود شدن هوا به همراه کاهش میدان دید افقی و در نواحی مستعد رگبار تگرگ و رخداد صاعقه انتظار می‌رود.

او گفت: هم استانی‌ها از تردد غیرضروری به ویژه در محور‌های مواصلاتی اجتناب کنند و بر همراه داشتن تجهیزات زمستانی، عدم صعود به ارتفاعات، فاصله گرفتن از رودخانه‌ها و مسیل‌ها و سایر اقدامات پیشگیرانه لازم تاکید کرد.

مدیرکل هواشناسی لرستان افزود: با توجه به ماهیت متغیر بارش‌های بهاری امکان تغییر در الگوی بارشی پیش رو وجود دارد که در صورت مشاهده، اطلاع رسانی می‌شود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.