هشدار مدیریت بحران در خصوص وقوع سیلاب

مدیریت بحران استان چهارمحال و بختیاری در خصوص وقوع سیلاب هشدار داد.

هشدار مدیریت بحران در خصوص وقوع سیلاببه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مرتضی زمانپور مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به هشدار وقوع سیلاب گفت: مردم استان از تردد‌های غیرضروری شهری و جاده‌ای به‌ویژه در مناطق کوهستانی پرهیز کنند.

او تأکید کرد: براساس اخطاریه شماره سه هواشناسی، تا دوشنبه هفته آینده در چهارمحال و بختیاری، فعالیت سامانه بارشی وجود دارد.

زمانپور افزود: رگبار باران، بارش برف همراه با رعد و برق در ارتفاعات، بارش تگرگ در نقاط مستعد، وزش باد شدید در برخی نقاط با سرعت افزون‌بر ۷۰ کیلومتر بر ساعت، کاهش دما و سرمازدگی محصولات باغی برای فعالیت این سامانه بارشی پیش‌بینی شده است.

او اضافه کرد: آب‌گرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها، ذوب برف و احتمال طغیان رودخانه‌های فصلی، اختلال در تردد و لغزندگی جاده‌ها به خصوص گردنه‌های برف‎گیر، احتمال صاعقه و بارش تگرگ در نقاط مستعد و سرمازدگی محصولات باغی از خطرات احتمالی فعالیت این سامانه بارشی به‌شمار می‌رود.

زمانپور از مردم خواست: تا زمان فعالیت این سامانه بارشی و با توجه به احتمال برخورد صاعقه، مردم از رفتن به ارتفاعات خودداری کنند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: در این مدت از توقف در کنار مسیل‌ها و رودخانه‌ها بپرهیزند و چرای دام‌های خود را در این مناطق انجام ندهند.

او ادامه داد: تنظیم آب ورودی استخر‌های پرورش ماهی، تنظیم دمای هوای گل‌خانه‌ها، مراکز پرورش قارچ، مرغداری‌ها و سایر واحد‌های تولیدی بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری تا زمان خروج این سامانه بارشی از استان ضرورت دارد.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.