شمار مبتلایان به کرونا در سیستان و بلوچستان به ۱۶۸نفر افزایش یافت

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: براساس آخرین آمار وزارت بهداشت شمار مبتلایان به ویروس کرونا در حوزه سه دانشگاه علوم پزشکی سیستان و بلوچستان به ۱۶۸ نفر افزایش یافت.

دکتر محمد هاشمی شهری  رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اظهار داشت: بیشترین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در سیستان و بلوچستان با ۱۱۳ نفر به حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، ۳۸ نفر به دانشگاه علوم پزشکی زابل و ۱۷ نفر به دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر اختصاص دارد.

وی ادامه داد: تاکنون ۱۱ نفر در سیستان و بلوچستان براثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر رعایت بهداشت فردی و جلوگیری از تردد غیر ضروری شهروندان تاکید کرد.

به گفته استاندار سیستان و بلوچستان از مجموع هزار و ۱۰۷ بیمار مشکوک به کرونا در این استان ۹۶۱ بیمار مرخص و ۱۵۴ بیمار در بیمارستان بستری هستند.

احمد علی موهبتی افزود: همچنین از مجموع ۱۶۸ بیمار کرونا در استان ۱۱۵ نفر مرخص و ۴۷ نفر در بیمارستان بستری هستند.

وی گفت: هم‌اینک ۲ آزمایشگاه تشخیص کرونا در سیستان و بلوچستان در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و ایرانشهر راه‌اندازی شده و بزودی در دانشگاه علوم پزشکی زابل نیز راه‌اندازی خواهد شد.

استاندار سیستان و بلوچستان اظهارداشت: همچنین پنج کارگاه تولید ماسک با ظرفیت ۱۵ هزار عدد و ۶ کارگاه مواد ضدعفونی به ظرفیت ۱۲۰ هزار لیتر در حال فعالیت است که ضروریست مواد اولیه الکل و پارچه که مشکلاتی برای تهیه آن در این استان وجود دارد برطرف شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار