لاریجانی در تماس تلفنی با رئیس دومای دولتی فدراسیون روسیه:

تحریم‌های یکجانبه آمریکا به خطر انداختن جان هزاران انسان بیگناه است

روسای مجلس ایران و روسیه پیرامون گسترش مناسبات فیمابین، شیوع ویروس کرونا و تحریم‌های آمریکا گفتگو کردند.

تحریم‌های یکجانبه آمریکا به خطر انداختن جان هزاران انسان بیگناه استبه گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و ویاچسلاو والودین، رئیس دومای دولتی فدراسیون روسیه، ظهر امروز پنجشنبه در مکالمه تلفنی، پیرامون گسترش مناسبات دوستانه فیمابین، آثار و تبعات جهانی شیوع ویروس کرونا و بررسی راه‌های مقابله مشترک با آن، به گفتگو و تبادل نظر پرداختند.

لاریجانی با توجه به شیوع ویروس کرونا در نقاط مختلف جهان از جمله در ایران، به تلاش‌های ارزنده و خستگی ناپذیر کادر پزشکی و درمانی کشورمان در مقابله با این ویروس مهلک و مداوای مبتلایان به آن اشاره کرد و افزود: دستگاه‌های مختلف به وی‍ژه بخش‌های پزشکی و درمانی جمهوری اسلامی ایران با تمام قوا به مبارزه با گسترش این ویروس در کشور پرداخته اند.

وی همچنین با اشاره به شیوع این ویروس در کشور روسیه گفت: تبادل تجربیات و رایزنی بخش‌های پزشکی و درمانی ایران و روسیه برای مقابله با گسترش ویروس کرونا و درمان مبتلایان، ضروری است.

لاریجانی همچنین از کمک‌های روسیه در تامین اقلام مورد نیاز ایران برای مبارزه با بیماری ناشی از این ویروس، تقدیر و تشکر کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با غیر انسانی خواندن اقدام آمریکا و متحدانش در تداوم سیاست نادرست اعمال تحریم‌های یکجانبه علیه برخی کشور‌ها از جمله ایران و روسیه گفت: جمهوری اسلامی ایران ضمن نکوهش اقدام مخرب آمریکا در اعمال تحریم‌های یکجانبه علیه برخی کشور‌ها که موجب اخلال در مبارزه با این ویروس در کشورمان و به خطر انداختن جان هزاران انسان بیگناه در سراسر جهان شده است، خواستار لغو تمامی تحریم‌های ضد انسانی آمریکا از جمله تحریم اقلام پزشکی و دارویی است.

لاریجانی در این مکالمه تلفنی همچنین با ابراز خرسندی از روند رو به رشد همکاری‌های دو کشور در عرصه‌های مختلف گفت: توافقات ایران و روسیه در نشست‌های اخیرکمیسیون مشترک اقتصادی میان مسئولان دولتی دو کشور و همچنین نشست کمیسیون عالی همکاری‌های پارلمانی ایران و روسیه، با جدیت درحال پیگیری است.

ویاچسلاو والودین، رئیس دومای دولتی فدراسیون روسیه نیز در این مکالمه تلفنی با تبریک نوروز و آغاز بهار و آرزوی سالی خوب برای مردم ایران گفت: دومای دولتی فدراسیون روسیه از گسترش مناسبات دوستانه فیمابین با جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و پارلمانی حمایت می‌کند.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در نقاط مختلف جهان از جمله در ایران و روسیه، از اختصاص کمک‌های پزشکی و بشردوستانه دولت روسیه به کشورمان خبر داد گفت: روسیه از تبادل تجربیات بخش‌های پزشکی و درمانی دو کشور برای یافتن راه‌های مقابله با این ویروس مرگبار استقبال می‌کند.

رئیس دومای دولتی روسیه، تداوم تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی آمریکا علیه دیگر کشور‌ها را مردود دانست و افزود: روسیه با تحریم‌های آمریکا که در شرایط فعلی، در مسیر مبارزه جهانی علیه ویروس کرونا اخلال ایجاد می‌کند، مخالف است و خواستار لغو تمامی تحریم‌ها است.

والودین در پایان این مکالمه تلفنی ضمن تاکید بر لزوم تداوم و تقویت حرکت رو به رشد در مسیر همکاری‌های دوکشور گفت: دومای دولتی روسیه تسریع در اجرای کلیه توافقات انجام شده میان بخش‌های مختلف دو کشور را با جدیت پیگیری می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۸ ۰۹ فروردين ۱۳۹۹
قانون سربازی اجباری شما هم زندگی هزاران نفرو خراب کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۸ ۰۷ فروردين ۱۳۹۹
این مقام ارشد انتظامی(سردار مهری) تاکید کرد:چرخه خدمت سربازی همچنان ادامه دارست و با ایثارگری سربازان و نیرو‌های مسلح بهترین امنیت را در کشور داریم.
نیروهای مسلح اشتغال دارند و حقوق میگیرند، سربازان چطور؟ سربازان زندگی، آینده، اشتغال، خونه، ماشین، خانواده و غیره نمیخواهند؟
مدت سربازی دو سال زیاد است و کمتر کنید و حقوقی مناسب با شرایط و هزینه های جامعه بهشان بدهید
از رهبر فرزانه و حکیم کمک میطلبم
آخرین اخبار