نکات پزشکی ورزشی در تعطیلات نوروزی (قسمت ششم)

تعطیلات نوروزی، بسیار جذاب و البته فرصتی مناسب برای توجه به سلامت بدن و روح است.

به گزارش  خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، آجیل از جمله تنقلات پر طرفدار است که در ایام نوروز، خصوصا زمانی که در منزل سپری می‌شود؛ استفاده زیادی دارد.

آجیل خوردن در این ایام می‌تواند منجر به افزایش وزن و به خطر افتادن سلامتی شود. در این قسمت، به راهکار‌هایی می‌پردازیم که با استفاده از آن می‌توان نه تنها مصرف آجیل را ترک نکرد، بلکه با خوردن آجیل به سلامتی هم کمک کرد.

مصرف خشکبار در یک رژیم غذایی سالم و به طور منظم، توصیه شده است و اگر درست مصرف شود؛ نه تنها وزن را افزایش نمی‌دهد بلکه می‌تواند باعث کاهش وزن هم شود.

آجیل و خشکبار بسیار سالم و مغذی هستند؛ این مواد سرشار از ماده‌های مغذی و لازم مانند آنتی اکسیدان‌ها هستند. با مصرف آجیل، می‌توان از بیماری‌های قلبی و دیابت هم جلوگیری کرد.

نباید فراموش کرد که خشکبار، چربی و کالری بالایی دارند و همین موضوع سبب می‌شود بعضی افراد برای این که چاقی و افزایش وزن را تجربه نکنند، از مصرف آن‌ها صرفه نظر کنند.

بعضی مطالعات و پژوهش‌ها، نشان دادند که مصرف منظم آجیل، نه تنها باعث افزایش وزن نمی‌شود، بلکه به کاهش آن هم کمک می‌کند؛ پس اگر شما به طور منظم و کنترل شده از آجیل مصرف کنید، افزایش وزن را تجربه نمی‌کنید. این مسئله صرف نظر از این است که ممکن است که یک فرد رژیم غذایی سختی را داشته باشد، گفته شده در مواردی مصرف آجیل از فرد در برابر افزایش وزن هم، محافظت می‌کند.

مطالعاتی انسانی به این نتیجه رسیدند که استفاده از آجیل به عنوان یک قسمت از رژیم غذایی افراد، می‌تواند روند کاهش وزن را هم تسریع کند. با مصرف آجیل، می‌توانید کاهش گرسنگی و احساس سیری را در مدتی طولانی، تجربه کنید. آجیل، اشتها را کم می‌کند و فرد احساس سیری پیدا می‌کند، در نتیجه با مصرف آجیل، تمایل کمتری به خوردن دیگر خوراکی‌ها پیدا می‌کنید.

جالب است بدانید، مقداری از چربی آجیل‌ها به بدن جذب نشده و با مدفوع از بدن دفع می‌شود؛ بعضی مطالعات نشان داده است که خوردن آجیل در افرادی که اضافه وزن دارند و چاقی را تجربه می‌کنند، روند سوزاندن چربی را شدت می‌دهد.

فراموش نکنید، بهترین نوع آجیل، ساده و بدون نمک است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار