نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی ؛

دلیل کمبود مواد ضدعفونی، عدم حمایت از صنایع پایین‌دستی پتروشیمی است

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی عدم حمایت از صنایع پایین‌دستی پتروشیمی و بخش خصوصی را دلیل کمبود محصولاتی همچون البسه بیمارستانی، دستکش و مواد ضدعفونی دانست.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان،غلامرضا شرفی نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی به نقش پتروشیمی‌ها در تولید البسه بیمارستانی و مواد ضدعفونی‌کننده در بحران کرونا اشاره کرد و گفت: ایجاد صنایع بالادستی پتروشیمی بدون توجه به صنایع پایین‌دستی، سیاست غلطی است که از گذشته‌های دور تاکنون ادامه دارد. درواقع از آنجا که صنایع بالادستی صرفا مواد خام تولید می‌کنند باید به تناسب با آن‌ها صنایع پایین‌دستی نیز رونق گیرند اما دولت به این صنایع توجه‌ای نمی‌کند چراکه بیشترین داوطلب سرمایه‌گذاری در صنایع‌ پایین‌دستی "بخش خصوصی" است.

او ادامه داد: باوجود آنکه تاکنون نزدیک به 140 میلیارد دلار در پارس جنوبی هزینه ساخت فازهای مختلف شده اما صنایع پایین دستی آنطور که باید رونق نگرفته‌اند به همین دلیل تولید محصولات از این دست ناچیز است.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی معتقد است از آنجا که صنایع پایین‌دستی مورد حمایت پتروشیمی‌ها نبوده است اکنون در تولید ماسک، دستکش که جزئی‌ترین محصولات هستند دچار مشکل شده‌ایم بنابراین عدم حمایت از صنایع پایین‌دستی پتروشیمی و بخش خصوصی دلیل کمبود این محصولات در روزهای شیوع ویروس کرونا است.

شرفی اضافه کرد: اگرچه تولیدات واحدهای صنعتی پتروشیمی‌، برای کشور درآمدزایی ارزی دارند اما آن‌ها باید محصولاتی را تولید کنند که منجر به رشد صنایع پایین‌دستی شود چراکه این صنایع ارزآوری مجدد، رونق تولید، اشتغال و خودکفا شدن کشور در تولید محصولات مختلف را به همراه دارد.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۰ ۰۹ فروردين ۱۳۹۹
مجلس ترکیه سربازی رو از ۱۲ ماه به ۶ ماه کاهش داده ولی سربازی در ایران دو سال است