حسرتی که کرونا روی دل فوتبالدوستان گذاشت/ سایه مرگ روی سر ورزش

ویروس کرونا بسیاری از علاقه‌مندان به فوتبال را حسرت به دل گذاشته و آن‌ها امیدوارند تا سایه این ویروس از بین برود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، با شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان مسابقات فوتبال در اروپا و ایران لغو شده و البته این موضوع شامل قاره‌های آسیا آمریکا و آفریقا نیز شده است.

گستردگی ویروس کرونا با وجود هشدار‌های متعددی که در خصوص سرعت بالای انتقال آن داده شده بود، اما توسط عوام جدی گرفته نشد و پس از آنکه تعدادی از مسابقات فوتبال در کشور‌های مختلف بدون حضور تماشاگران برگزار شد شاید کسی تصور نمی‌کرد که در مدتی کوتاه کلیه مسابقات به حالت تعلیق در بیاید و حالا مشخص نیست چه زمانی شاهد برگزاری رقابت‌های فوتبال در اقصی نقاط جهان باشیم. شایان ذکر است که مسابقات فوتبال در سراسر جهان در شرایطی نیمه کاره رها شده که بسیاری از علاقه‌مندان به این ورزش پرطرفدار دوست دارند بدانند از چه زمانی می‌توانند پیگیر رقابت‌های تیم‌های مورد علاقه‌شان باشند.

رقابت‌های فوتبال باشگاهی ایران با الگو برداری از لیگ‌های معتبر خارجی به حالت تعلیق در آمده و فرضیه‌های متفاوتی در مقابل سازمان لیگ قرار دارد تا بتواند ابهامات موجود در خصوص تعیین قهرمان لیگ نوزدهم تیم‌هایی که سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را کسب کرده‌اند و تکلیف تیم‌های سقوط کننده به دسته پایین‌تر در خصوص لیگ برتر مشخص شود. البته باید به این نکته هم اشاره کنیم که تعطیلی لیگ‌های معتبر اروپایی و رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا و جام یوفا نیز شرایط مشابهی با لیگ برتر ایران دارند.

میزان شیوع ویروس کرونا در کشو‌های مختلف متفاوت است و جوامع مختلفی را وارد بحرانی غیرمترقبه کرده است. سایه کرونا بالای سر ورزش دنیا به خوبی حس می‌شود و تعویق یکساله جام ملت‌های اروپا، المپیک و پارالمپیک توکیو، کوپا آمه‌ریکا و... همه چیز را تحت تأثیر خود قرار داده است. مواضع کشور‌های مختلف در خصوص مقابله با ویروس کرونا متفاوت است و مهم‌ترین دلیل اینکه سرعت انتشار این ویروس مهار نشده به دلیل رعایت نکردن موارد بهداشتی اکثریت مردم جهان است. شاید همان‌طور که در ایران بسیاری از مردم ویروس کرونا را به شوخی گرفتند و امروز نزدیک به ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از هموطنانمان جان خود را از دست داده‌اند در سراسر دنیا نیز انسان‌هایی پیدا می‌شوند که نپذیرفته‌اند سرعت انتقال ویروس کرونا بسیار شدید است و برای همین بالغ بر ۵۰۰ هزار نفر در دنیا دچار این ویروس مرگبار شده‌اند.

مسئله‌ای که نمی‌توان آن را انکار کرد این است که بیشتر مردم دنیا تاوان جهالت در برخورد با ویروس کرونا را بیش از این خواهند داد چراکه این موضوع را باور نکردند که اگر جلوی انتقال این ویروس گرفته نشود و زنجیره آن قطع نگردد آن‌ها نیز به این ویروس مبتلا می‌شوند. مسابقات ورزشی دنیا تا زمانی نامعلوم تعطیل خواهد بود و اگر مردم برای مقابله با ویروس کرونا با یکدیگر متحد نشوند و موارد بهداشتی لازم را رعایت نکنند فاجعه هزاران نفری کرونا به سادگی از مرز میلیونی نیز خواهد گذشت و چه بسا اینکه چند سالی در حسرت برگزاری مسابقات ورزشی باقی بمانیم.

منبع: آنا

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار