شیوع ویروس منحوس کرونا تلنگری برای بیداری همگان از خواب غفلت

️نماینده ولی‌ فقیه در خراسان شمالی گفت: شیوع ویروس منحوس کرونا درواقع تلنگری برای بیداری همگان از خواب غفلت نسبت به نعمت‌های الهی است تا همه متنبه شویم که چقدر در نعمت‌های الهی غرقیم؛ اما از آن‌ها غافلیم.


️به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  آیت الله ابوالقاسم یعقوبی،  در دیدار با رییس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌ احمر کشور و مدیرعامل و مسؤولان این جمعیت در استان گفت : سلامتی و امنیت دو نعمت بزرگ و پنهانی است که اکنون و پس از شیوع ویروس کرونا، بیشتر به آن پی برده و قدر آن را می‌دانیم.

اوافزود : پیامبر اکرم (ص) می‌فرماید: «نِعْمَتَانِ مَجْهُولَتَانِ الْأَمْنُ وَ الْعَافِیة»؛ یعنی دو نعمت #امنیت و تندرستی ناشناخته است.

️آیت الله یعقوبی اضافه کرد: این نگاه ائمه است که حقایق را فهمیده و سربسته گفته‌اند؛ اما برای ما این حقایق باید عملیاتی شود تا آن را درک کنیم.

️او  تصریح کرد: در دعای رجب می‌خوانیم: «وَلا تَجْعَلنِی مِنَ الْغافِلِینَ الْمُبْعَدِینَ» و از خداوند می‌خواهیم ما را از غفلت کنندگان و دور شدگان قرار ندهد؛ زیرا وقتی غافل شدیم از حوزه  رحمت الهی دور می‌شویم، غفلت یک مشکل بوده و پیامد آن یعنی از خدا و ذکر الهی دور شدن یک مشکل دیگر است.

آیت الله یعقوبی با اشاره به آیه «وَعَسَیٰ أَنْ تَکرَهُوا شَیئًا وَهُوَ خَیرٌ لَکمْ ۖ»، اظهار کرد: خداوند در این آیه می‌فرماید: چه‌بسا چیزی را خوش نداشته باشید، حال آن‌که خیرِ شما در آن است؛ زیرا در همین بدی‌ها، درس‌ها و عبرت‌ها و تلنگر‌هایی وجود دارد که ما را به مسیر بازمی‌گرداند.

️امام جمعه بجنورد اظهار کرد: یکی از برکات انقلاب ما این بود که مردم در چنین حوادث و رخداد‌هایی حس دینی و انسانی خود را مجسم کرده و هرچه داشتند به میدان آوردند.


️او ادامه داد:  رهبری در بیانیه گام دوم هفت برکت انقلاب را نام می‌برند که یکی از آن‌ها حضور مردم در تکانه‌های اجتماعی است، حضوری که آن را در تمام وقایع و حوادث مشاهده می‌کنیم.


️آیت الله یعقوبی با بیان اینکه این روحیه مردم بوده و هلال‌احمر از جنس همین مردم است، خاطرنشان کرد: هلال‌احمر در همه حوادث و رخداد‌ها جلودار و پیشتاز است و این پیشتازی خود امتیاز مهمی است.

️او افزود: در قرآن می‌خوانیم «وَالسَّابِقُونَ السَّابِقُونَ، أُولئِک الْمُقَرَّبُونَ؛ سبقت گیرندگان، آنان مقربان درگاه‌اند»؛ یعنی هر کس در کمک به مردم و کسب حسنات سبقت بگیرد نزد خداوند مقرب‌تر است.

انتهای پیام/ه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.