ضرر کرونا به صنعت لبنیات آذربایجان شرقی

شیوع گسترده ویروس کرونا علاوه بر تهدید سلامتی مردم میزان مصرف لبنیات را در آذربایجان‌شرقی کاهش داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان هایباشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، باقرزاده معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی استان گفت: ۴۰ تا ۷۰ درصد صنعت لبنیات استان در یک ماه گذشته در فرآیند توزیع با مشکل روبرو شده و کارخانه‌ها در خرید شیر دامداران مشکل دارند.

 باقرزاده افزود: باید مسائل و مشکلات به وجود آمده به همراه اعداد و ارقام احصاء و ساز و کار‌های مقتضی به کار گرفته شود چرا که کشورمان با یک بحران مواجه شده است.

او گفت: تاکنون کشورمان با چنین مشکلی به خصوص در بخش کشاورزی مواجه نشده بود تبعات این بیماری روز به روز بیشتر و عمیق‌تر می‌شود که مهمترین آن در حوزه تولید شیر و لبنیات است.

باقرزاده گفت: روزانه بین ۱۲۰۰ تا ۱۳۰۰ تن شیر در استان تولید می‌شود در حالی که تعدادی از واحد‌های تولیدی محصولات لبنی، تولیدات خود را به الکل تغییر داده‌اند.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی استان افزود: باید تلاش کنیم تا واحد‌های تولیدی دیگر به فعالیت خود ادامه دهند و در این میان با ایجاد مشوق‌ها و ایجاد انگیزه، مرغداران را تشویق به افزایش جوجه ریزی در واحد‌های مرغداری کنیم تا در ماه رمضان با مشکل روبرو نشویم.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار