استرس ناشی از کرونا بیشترین مراجعه زنان باردار در سمنان است

متخصص زنان بیمارستان شفا سمنان بابیان اینکه زنان باردار در شرایط بیماری باید پروتکل‌ها را بیش از همه رعایت کنند، گفت: استرس ناشی از کرونا بیشترین مراجعه زنان باردار به بیمارستان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،گوهر جورابلو متخصص زنان بیمارستان شفا سمنان ضمن بیان اینکه کرونا مهم‌ترین موضوعی که این روزها کادر بهداشت و درمان با آن مواجه است، گفت: در این خصوص افراد خاص به‌ویژه مادران باردار به دلیلی تغییرات فیزیولوژی بدن بیشتر درخطر ابتلاء به آن قرار دارند.

او در پاسخ به این پرسش که آیا مادران باردار بیشتر مستعد ابتلاء به کوید ۱۹ به نسبت افراد عادی هستند یا خیر، افزود: هنوز اطلاعاتی در خصوص افزایش ابتلاء مادران باردار در دسترس نیست اما به دلیل تغییرات فیزیولوژی احتمال قدری بیشتر است اما می‌بایست همانند دیگر اقشار مختلف مردم اقدامات پیشگیرانه را به‌طور جد رعایت کنند.

متخصص زنان و زایمان بیمارستان شفا سمنان بابیان اینکه راه انتقال این ویروس از طریق ذرات تنفسی و هوا، تماس نزدیک با فرد مبتلا و دست زدن به وسایل آلوده نظیر آسانسور و غیره است، ابراز داشت: به خانم‌های باردار اکیداً توصیه می‌شود تا جایی که امکان دارد جز در مواقع ضرورت از خانه خارج نشوند.

جورابلو ضمن بیان اینکه خانم‌های باردار درصورتی‌که با علائم سرفه و عطسه مواجه هستند حتماً باید ماسک استفاده کنند، تصریح کرد: بانوان برای کنترل مراقبتی در مطب یا درمانگاه حتماً می‌بایست فاصله مراقبتی را رعایت کرده و از دست کردن در چشم، بینی و دهان به‌طور جد خودداری کنند زیرا احتمال آلودگی وجود دارد.

او بابیان اینکه شستن دست و صورت با آب و صابون و عوض کردن لباس‌ها مواردی که بسیار به آن توصیه‌شده است، افزود: در صورت رعایت این پروتکل‌ها جای نگرانی و استرس برای آن‌ها وجود ندارد و موارد بسیاری از مراجعه‌ها به علت همین استرس ناشی از کرونا بوده است.

متخصص زنان و زایمان بیمارستان شفا سمنان بابیان اینکه اگر خانم‌های باردار سرفه خشک، تنگی نفس غیرمتعارف، تب و علائم گوارشی داشته باشد می‌بایست به بیمارستان مراجعه کنند، ابراز داشت: بازهم بهترین توصیه قرنطینه، استراحت، تغذیه مناسب و دور بودن از استرس است.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار