فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان سمنان خبر داد؛

استقرار اکیپ گشت حفاظتی نوروزی منابع طبیعی

سرهنگ ابوطالبی از استقرار ۹۹ اکیپ گشت حفاظتی نوروزی منابع طبیعی در استان با هدف جلوگیری از تجاوز به عرصه‌های طبیعی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سرهنگ علیرضا ابوطالبی فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان سمنان با بیان اینکه ۹۹ اکیپ گشت حفاظتی نوروزی منابع طبیعی در استان سمنان مستقر است، گفت: هدف از این اقدام جلوگیری از تجاوز به عرصه‌های طبیعی و سوءاستفاده از آن و پیشگیری از آسیب رساندن و آتش‌سوزی در تعطیلات خواهد بود.

او با بیان اینکه این گشت‌ها به‌صورت شبانه‌روزی از تاریخ ۲۸ اسفند ۹۸ شروع و تا ۱۶ فروردین سال ۹۹ ادامه دارد، افزود: در سطح هشت شهرستان تابعه استان نیز کشیک پاسگاه‌های ویژه منابع طبیعی نسبت به برقراری گشت‌های حفاظتی اقدام خواهند کرد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان سمنان بابیان اینکه مهم‌ترین کار این اکیپ‌ها پایش اراضی ملی و عرصه‌های منابع طبیعی است، ابراز داشت: در صورت مشاهده هرگونه تخلف با متعرضان و متخلفان به اراضی ملی برخورد شدید قانونی صورت خواهد گرفت.

ابوطالبی با اشاره به دستور معاونت پیشگیری از وقوع جرم اداره کل دادگستری در حوزه ممانعت از تصرف اراضی استان سمنان نیز در ادامه تصریح کرد: گشت‌های حفاظت از منابع طبیعی در راستای جلوگیری از اقدامات و تصرفات غیرقانونی اراضی ملی به‌طور مستمر برقرار هستند.

او با بیان اینکه طی ایام تعطیلات نوروزی امسال گزارش‌های تخریب، تصرف، قطع درختان و قاچاق چوب تاغ، محصولات جنگلی، مورد رسیدگی سریع قرار می‌گیرد، افزود: از مردم، دوستداران، همیاران طبیعت، بهره‌برداران، جوامع محلی، دهیاران و شورا‌های اسلامی شهر و روستا تقاضا می‌شود در صورت مشاهده هرگونه تخریب، تصرف و آتش‌سوزی‌های احتمالی مراتب را فوراً از طریق شماره تلفن‌های و ۱۵۰۴ و ۱۵۴۰ به یگان‌های حفاظت اطلاع دهند.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار