رئیس گروه پیش بینی هواشناسی ایلام عنوان کرد؛

پیش بینی بارش‌های رگباری و طغیان رودخانه‌ها در ایلام

رئیس گروه پیش بینی هواشناسی ایلام گفت:بارش‌های رگباری و طغیان رودخانه‌ها در ایلام پیش بینی می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛مجتبی میهن پرست رئیس گروه پیش بینی هواشناسی ایلام گفت: این سامانه بارشی که از بامداد امروز فعالیت خود را آغاز کرده است، اواخر روز یکشنبه از آسمان استان ایلام خارج می‌شود.

او افزود: بارش‌های این سیستم به صورت رگباری و نقطه‌ای و همراه با رعد و برق است و در عصر شنبه به شدت بارش‌ها اضافه می‌شود و دامنه پراکنش آن کل استان را در بر می‌گیرد که بر اساس بارش‌های نقطه‌ای میزان بارش‌ها متغیر خواهد بود.

میهن پرست یادآور شد: رگبار، رعد و برق، صاعقه، وزش شدید باد، مه گرفتگی در گردنده‌ها و بارش تگرگ در مناطق مستعد از پیامد‌های جوی این سامانه است.

او ادامه داد: طغیان رودخانه‌ها و مسیل ها، آبگرفتگی معابر، کندی در تردد، لغزندگی مسیرها، کاهش دید در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها به علت مه گرفتگی از مخاطرات این سیستم بارشی است.

میهن پرست اضافه کرد: عشایر در صورتی که در حال کوچ هستند از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها اجتناب ورزند و دامداران نیز از چرای دام خود در ارتفاعات خودداری کنند و رانندگان هم از سفر‌های غیرضروری خودداری کنند و کشاورزان و مرغداری‌ها مخاطرات بارش‌های تند رگباری و صاعقه را جدی بگیرند.

منبع : جماران

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.