گرده افشانی نخیلات در شهرستان کازرون

کارشناس باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کازرون از گرده افشانی نخیلات در شهرستان کازرون خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، زهرا پناه کارشناس باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: عملیات گرده افشانی نخیلات خرما از مهمترین و حساس‌ترین عملیات زراعی است که نقش بسزایی در کیفیت محصول و میزان تولید آن خواهد داشت.

او با بیان اینکه ۳۶ درصد سطح زیر کشت محصولات باغی شهرستان کازرون را خرما تشکیل می‌دهد، افزود: هم‌اینک ۶ هزار هکتار نخلستان در کازرون وجود دارد که ۵ هزار و ۸۰۰ هکتار آن بارور است.

پناه اضافه کرد: از این سطح ۸۵ درصد نخیلات مربوط به بخش‌های خشت و کنارتخته و ۱۵ درصد آن مربوط به بخش‌های جره و بالاده، مرکزی و چنارشاهیجان است.

او با اشاره به اینکه کبکاب و زاهدی مهم‌ترین ارقام خرما در این شهرستان است، گفت: با اجرای برنامه اصلاح باغات خرما بدنبال توسعه کشت ارقام خرمای تجاری، بازار پسند و اقتصادی در شهرستان کازرون هستیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه عملیات گرده افشانی نخیلات بیشتر به صورت سنتی و بوسیله افراد مجرب انجام می‌شود، افزود: عملیات گرده افشانی از اواخر اسفندماه پارسال آغاز و تا اواخر فروردین ماه امسال ادامه دارد، و تاکنون ۴۵ درصد از باغات گرده افشانی شده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار