طرز تهیه راگو مرغ

راگو به غذا‌هایی اطلاق می‌شود که بر روی حرارت کم و ملایم طبخ می‌شوند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، راگو‌ها را می‌توان با توجه به ذائقه غذایی به همراه گوشت و یا با دیگر مواد غذایی تهیه کرد.

راگو مرغ یکی از غذا‌های اصیل و پرطرفدار میان فرانسویان محسوب می‌شود که به دلیل طعم عالی و امکان تهیه مواد غذایی موجود در آن در ایران نیز طرفداران خاص خود را پیدا کرده است.

باید بدانید که در تهیه راگو به جای مرغ می‌توانید از گوشت قرمز و یا گوشت بوقلمون نیز استفاده کنید. راگو مرغ از خوراک‌هایی است که ماندگاری بسیار بالایی دارد و می‌توانید در وعده‌های غذایی دیگر آن را میل کنید.

راگو مرغ را می‌توانید در وعده ناهار، شام و همچنین وعده سحر ماه رمضان نوش جان کنید. استفاده از هویج و کرفس در این خوراک، علاوه بر طعم و عطر خوب ترکیب رنگ جذاب و زیبایی را ایجاد کرده که موجب علاقه مندی کودکان به مصرف این نوع خوراک می‌شود.

برای افرادی که قصد کاهش وزن از طریق غذا‌های رژیمی و سبک را دارند این خوراک خوش مزه، مناسب می‌باشد. رزماری از دسته گیاهان و سبزیجات پر خاصیتی است که علاوه بر ارزش تغذیه ای، ارزش درمانی نیز دارد.

رزماری خواص بسیاری از جمله تحرک و افزایش گردش خون در بدن، رفع استرس و اضطراب، رفع سردرد، تقویت حافظه و درمان بیماری‌های تنفسی را به خود اختصاص داده است.

رزماری در خوراک‌ها و خورش‌ها به میزان فراوانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. علاوه بر گیاه رزماری روغن این گیاه نیز برای مصارف دارویی به کار می‌رود.

مواد لازم

مرغ چرخ کرده: ۴۰۰ گرم
پیاز: ۲ عدد
سیر: ۴ حبه
کرفس خرد شده: نصف پیمانه (دایس شده)
هویج خرد شده: نصف پیمانه (دایس شده)
رزماری: ۱ قاشق چای خوری
پوره گوجه فرنگی: ۱ پیمانه
آب مرغ: ۱ پیمانه
نمک: به مقدار لازم
فلفل: به مقدار لازم

مراحل پخت

مرحله ۱

در تابه‌ای سیر، پیاز، کرفس و هویج را که از قبل در ابعاد کوچک خرد کرده اید را روی حرارت گذاشته و تفت دهید.

مرحله ۲

سپس ادویه‌های لازم را به مواد اضافه کنید.

مرحله ۳

بعد از چند دقیقه حرارت دیدن که مواد داخل تابه تفت خوردند، مرغ چرخ کرده را به همراه ۱ قاشق رزماری به مواد اضافه کنید و به خوبی تفت دهید.

مرحله ۴

پس از گذشت دقایقی که رنگ مرغ تغییر کرد بهتر است آب مرغ را نیز به مواد درون تابه اضافه کنید و شعله را کم کنید تا مواد بر روی شعله ملایم بپزند.

مرحله ۵

پس از آنکه آب کمی تبخیر شد، پوره گوجه فرنگی را به مواد بیافزایید و اجازه دهید تا مواد به خوبی با هم آمیخته شده و پخته شوند.

مرحله ۶

بعد از جا افتادن غذا می‌توانید آن را نوش جان کنید.

منبع: غذالند

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.