اجرای طرح کاهش زنجیره انتقال کرونا با هدف مراقبت از شهر‌ها و مدیریت محلی بیماران

استاندار اردبیل گفت: اجرای طرح کاهش زنجیره انتقال کرونا با هدف مراقبت از شهر‌ها و مدیریت محلی بیماران هر شهر اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل گفت: با توجه به غربالگری که در سطح کشور و استان انجام شده، تلاش می شود از ورود مبتلایان یک شهر به شهر دیگر جلوگیری شود.

او افزود: همزمان با سراسر کشور مرحله تکمیلی طرح مبارزه با کرونا از ساعت ۲۴ پنجشنبه در استان اردبیل نیز آغاز شد.

بهنام جو گفت: این طرح در تمامی شهرهای کشور به مدت ۱۵ روز اجرا می شود و در قالب این طرح  ورودی ها و خروجی های شهرهای استان کنترل می شود.

استاندار اردبیل افزود: در غربالگری انجام گرفته در استان یک درصد از کل جمعیت استان مشکوک به کرونا هستند که دستورات بهداشتی به آن ها  ارائه  شده است.

بهنام جو با اشاره به کنترل ورودی و خروجی شهرها از مردم خواست از شهری به شهر دیگر عزیمت نکنند تا با مدیریت محلی  شهرها پاکسازی شود.

او گفت:  اگر فردی در شهر مورد نظر اقامت نداشته باشد از ورود وی ممانعت خواهد شد و در صورت خروج از شهر محل اقامت نیز  در طول مسیر در هیچ شهری نباید توقف کنند.

بهنام جو در ادامه با بیان اینکه تعطیلی آیین  سیزده بدر در هفته آینده نیز از جمله بندهای طرح مبارزه با کرونا است، بر   رعایت مردم در پرهیز از حضور در باغ ها و بوستان ها و مراکز گردشگری تاکید کرد.

او افزود:این تعطیلی بخاطر کثرت جمعیت است که در پارک حضور می یابند و در صورت وجود ویروس به نفر بعدی در آنجا سرایت  می کند.

استاندار اردبیل گفت: این اقدامات بخاطر حفظ جان شهروندان است و باید با رعایت این مسائل از طولانی شدن روند ماندن در خانه بکاهند.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.