۱۴ هزار دانش آموخته مراکز فنی وارد بازار کار شدند

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان مرکزی از اشتغال ۱۴ هزار دانش آموخته مراکز فنی و حرفه‌ای در مشاغل خدمات خودرویی، آرایشگری، خیاطی و تعمیرات لوازم خانگی و تاسیسات در سال گذشته خبر داد.

۱۴ هزار دانش آموخته مراکز فنی وارد بازار کار شدند به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، شاه‌محمدی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان مرکزی گفت: ۳۵ هزار کارآموز پارسال در مراکز زیرپوشش این نهاد در استان مهارت آموختند که ۱۴ هزار نفر از آنان جذب بازار کار شدند.

 محمدی افزود: کارآموزان دانش آموخته از مراکز فنی و حرفه‌ای استان سال گذشته اغلب در مشاغل خدمات خودرویی، آرایشگری، خیاطی و تعمیرات لوازم خانگی و تاسیسات به‌کار گرفته شده‌اند.

او بیان کرد: عملیات رهگیری کارآموزان مراکز فنی و حرفه‌ای استان هر ۶ ماه یک‌بار انجام می‌شود تا از ارایه آموزش‌ها و به‌کارگیری مهارت‌آموزان اطمینان حاصل شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان مرکزی گفت: مهارت‌آموزی یکی از مولفه‌های اصلی در زنحیره اشتغال پایدار است و در سالی که به نام «جهش تولید» نام‌گرفته باید با شیوه‌های موثر و تعامل آگاهانه زمینه‌های مهارت آموزی بیش از پیش تقویت شود.

اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان مرکزی با بیش از ۱۷۰ آموزشگاه آزاد و ۲۱ مرکز دولتی کار آموزش مهارت های مختلف را در این استان برعهده دارد.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.