صدور ۵۴۱ گواهینامه برای هنر آموختگان صنایع‌دستی در خراسان شمالی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی با اشاره به برگزاری و مشارکت صنعتگران در دوره‌های آموزشی مرتبط، گفت: در سال گذشته برای ۵۴۱ نفر از هنر آموختگان صنایع‌دستی استان گواهینامه صادر شد.

صدور ۵۴۱ گواهینامه برای هنر آموختگان صنایع‌دستی در خراسان شمالیبه‌گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،   حبیب یزدان‌پناه گفت : این دوره‌های آموزشی با موضوعات کارآفرینی، ایجاد کسب‌وکار، بسته‌بندی، آشنایی با قوانین و مقررات صادرات، استاندارد کارگاه و مواد برای علاقه‌مندان تمام رشته‌های صنایع‌دستی در استان برگزار شد.

یزدان‌پناه تصریح کرد: در سال گذشته، ۶۱۳ نفر در استان از دوره‌های آموزشی و کارگاه‌های صنایع‌دستی بهره‌مند شدند و آموزش‌های لازم را دریافت کردند.

او عنوان کرد: همچنین در سال ۹۸ با هدف رونق گرفتن صنایع‌دستی روستایی و عشایری، ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به فعالان بخش صنایع‌دستی استان تسهیلات پرداخت شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی گفت: هم‌اکنون ۶۱ رشته صنایع‌دستی در استان فعال است و بیش از ۱۵ هزار صنعتگر و هنرمند درزمینهٔ تولید این صنایع فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.