نیاز جدی به اهدای خون در استان مرکزی

مدیرکل انتقال خون استان مرکزی از نیاز جدی به اهدای خون خبر داد.

نیاز جدی به اهدای خون در استان مرکزیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،فاطمه سادات مهدویانی مدیرکل انتقال خون استان مرکزی با اشاره به شیمی درمانی افراد سرطانی و نیاز جدی آن‌ها به فرآورده‌های خونی از مردم درخواست کرد برای اهدای خون به مراکز این سازمان مراجعه کنند.

مهدویانی با اشاره به اینکه ویروس کرونا از طریق خون قابل انتقال نیست افزود: مراکز انتقال خون صبح‌ها از ساعت ۸ تا ۱۲ و عصر از ساعت ۳ تا ۷ آماده دریافت خون و فراوده‌های خونی از داوطلبان اهدا هستند و داوطلبان می‌توانند بدون نگرانی ازشیوع بیماری کرونا به مراکز انتقال خون مراجعه کنند.

او با بیان اینکه خوشبختانه با توجه به اینکه پیش از عید استقبال خوبی از طرف دستگاه‌های اجرایی در راستای اهدای خون انجام شد، در حال حاضر ذخایر خونی استان مرکزی در حد مطلوب است اضافه کرد: پلاکت خون برای بیماران سرطانی استفاده می‌شود و طول عمر این فرآورده سه روز بوده و باید روزانه تهیه شود.

مدیرکل انتقال خون استان مرکزی ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا تردد مردم محدود شده و در همین راستا اهدای خون نیز کاهش یافته، در حالی که استان نیازمند برخی فرآورده‌های خونی است.

او ادامه داد: در حال حاضر مراکز انتقال خون ازدحام جمعیت نداشته و تمام ضوابط بهداشتی با دقت در حال انجام است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.